حمایت پست‌بانک‌ایران از پژوهشگران و فعالان حوزه‌ فین‌تک‌ها

دکتر شیری اعلام کرد:این بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات، مسئولیت حمایت از پژوهشگران و تولیدکنندگان محصولات حوزه فین‌تک‌ها و سایر ابداعات و خلاقیت‌ها مرتبط را برعهده دارد.

به گزارش راهبرد بانک، به گزارش روابط‌عمومی پست‌بانک‌ایران، دکتر شیری مدیرعامل پست بانک ایران در نشست تخصصی کاربرد فین‌تک در بانکداری، صنعت و تجارت و چالش های پیش رو اعلام کرد: این بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مسئولیت حمایت از پژوهشگران و تولیدکنندگان محصولات حوزه فین‌تک‌ها و سایر ابداعات و خلاقیت‌ها مرتبط را برعهده دارد و این پروژه‌ها را به‌صورت مشترک با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش می‌برد.

وی ضمن تشریح فلسفه ایجاد این بانک و مأموریت جدید آن به‌عنوان بانک توسعه‌ای‌تخصصی حوزه فناوری‌اطلاعات و ارتباطات و روستائی کشور گفت: هم به‌عنوان بانک حوزه IT وICT و هم بانک حوزه روستائی کشور نقش مهمی در هردو حوزه بانکی و ICT کشور دارد و وظیفه حمایت از فعالان این بخش‌ها را عهده‌دار است.

شیری در ادامه به تبیین تأثیرگذاری فعالیت‌های خرد در اقتصاد کلان و اهمیت خدمات و فعالیت‌های پست‌بانک‌ایران در این بخش اقتصادی تصریح کرد: خدمت‌رسانی ۲۵۰۰ دستگاه خودپرداز(ATM) و۵۰ هزار دستگاه کارتخوان(POS) این بانک در روستاها و نقاط کم‌برخوردار شاید در شبکه بانکی کشور قابل توجه نباشد، لیکن آمارها و تراکنش‌های نشان می‌دهد که روزانه حدود ۲ میلیون تراکنش مالی در این مناطق انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: انجام این حجم از تراکنش‌های بانکی توسط پست‌بانک‌ایران بیانگر حذف ۲۵ میلیارد کیلومتر سفر از روستاها به شهرها و صرفه‌جوئی در هزینه‌های هنگفت آن و مخاطرات احتمالی است که برای اقتصاد کشور و روستاها یک فرصت مهم و حیاتی است.

شیری درپایان گفت: حضور پست‌بانک‌ایران در روستاها و خدمات متنوع آن، کمک شایانی به کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و روستا نموده و در اقتصاد ملی نیز اثرگذاری خوبی دارد

 

منبع : ایبنا