به گزارش راهبرد بانک، روز گذشته «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به همراه «محمود لیائی»، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، برای بررسی روند ارسال گذرنامه های زیارتی و فرآیند پستی در این حوزه به صورت سرزده از منطقه ۱۴ پستی، منطقه پستی جنوب غرب تهران و مرکز تجزیه و مبادله شرکت پست بازدید کرد.
وی در این بازدید ابتدا از باجه های پستی و معطله منطقه ۱۴ پستی بازدید کرد و در گفت و گو با مردم از نزدیک در جریان فرآیند ارائه خدمت به مردم قرار گرفت.
وزیر ارتباطات در این بازدید در مواجه با مشکلی که باعث معطلی مردم شده بود، درباره گذرنامه های صادر شده مردم از مدیرعامل شرکت ملی پست خواست با هماهنگی با مسوولین گذرنامه این مشکل به سرعت حل شود.
وی در بازدید از باجه معطله منطقه ۱۴ پستی به برخی از مشکلات مردم برای دریافت گذرنامه های خود رسیدگی و دستورات لازم را در این حوزه ابلاغ کرد.
زارع پور همچنین در تماس تلفنی با تعدادی از دریافت کنندگان گذرنامه، میزان رضایتمندی مردم از وضعیت ارسال و دریافت گذرنامه ها توسط پست را جویا شد.
وزیر ارتباطات در ادامه به مرکز تجزیه و مبادله شرکت ملی پست رفت و از نزدیک در جریان چگونگی تقسیم و ارسال گذرنامه های صادر شده برای مراکز پستی قرار گرفت.
وی در پایان این بازدید به منطقه پستی جنوب غرب تهران رفت و با حضور در باجه گذرنامه این منطقه در جمع متقاضیان دریافت گذرنامه های زیارتی حاضر شد و با مردم گفت و گو کرد.
وزیر ارتباطات در این بازدید با اشاره به تاخیر های ارسال گذرنامه ها به پست، از مردم خواست بین ۴ تا ۵ روز بعد از صادر شدن گذرنامه ها منتظر دریافت گذرنامه های خود باشند.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات، از دستگاه های مختلف خواست نسبت به الکترونیکی کردن استعلامات بین دستگاهی برای ارائه خدمت به مردم اقدام کنند.
زارع پور با اشاره به سرمایه گذاری زیادی که دولت برای ایجاد زیرساخت های ارتباطی و الکترونیکی کردن خدمات انجام داده، افزود: مردم نباید بابت استعلامات هزینه ای پرداخت کنند چرا که دولت این هزینه ها را از بیت المال انجام داده و اگر هم نیاز به پرداخت هزینه ای باشد باید در مراجع تصمیم گیر در این حوزه به تصویب برسد.