به گزارش راهبرد بانک، یوسف نجدی در گفتوگویی، درباره اقدامات انجام شده برای راهاندازی شعبه مجازی این بانک، گفت: بانکها مکلفند که تا پایان سال جاری ۵۱ خدمت از خدمات پایه خود را در چارچوب شعب یا پیشخوان مجازی ارائه کنند. این مقام مسئول اظهار داشت: سال گذشته اقداماتی برای راهاندازی شعبه مجازی بانک توسعه صادرات انجام شد اما اقدامات انجام شده بیشتر به عنوان یک پیشخوان مجازی بوده و به همین دلیل به اهداف تعیین شده، دست نیافته بود. با این حال کمیته عالی فاوا در ماههای گذشته با حضور دو عضو هیات مدیره در بانک تشکیل شده و به طور هفتگی جلسات آن برگزار و گزارشات پیشرفت آن به طور مرتب اطلاع رسانی میشود که نشان از اهمیت موضوع برای بانک است. مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات اظهار داشت: در حال حاضر با همکاری معاونت فناوری اطلاعات بانک و شرکت توسعه فناوری آرمان، اقدامات مربوط به راهاندازی اولین شعبه مجازی بانک در حال انجام است. نجدی توضیح داد: با راهاندازی این شعبه، مشتریان برای افتتاح حساب، درخواست تسهیلات، بارگذاری مدارک و امور ارزی دیگر نیازی به حضور فیزیکی در بانک ندارند و امکان دسترسی به این شعبه را در تمام کشورخواهند داشت. وی خاطرنشان کرد: بانک توسعه صادرات ایران به عنوان بانک تخصصی حوزه صادرات کشور تنها ۳۸ شعبه در کشور دارد و یکی از انتظارات مشتریان از ما راهاندازی شعبه مجازی بوده تا بتوانند خدمات خود را به طور برخط دریافت کنند. این مقام مسئول تصریح کرد: با راهاندازی این شعبه، مشتریان به کارتابل مدیریتی دسترسی خواهند داشت و امور برای آنها تسهیل خواهد شد. نجدی گفت: البته خدمات بانکداری مجازی بانک توسعه صادرات از این شعبه نیز فراتر خواهد رفت؛ ما بدنبال آن هستیم تا با همکاری معاونت فناوری اطلاعات بانک و شرکت توسعه فناوری آرمان، طرحی را در زمینه بانکداری باز برای مشتریان اجرایی کنیم. وی در خصوص مزیت راهاندازی این طرح برای مشتریان، اظهار داشت: در حال حاضر بنا بر قوانین بانک مرکزی، سقف تراکنش روزانه، هفتگی و ماهانه مشتریان محدودیتهایی دارد که با استفاده از خدمات بانکداری باز، این محدودیتها برای مشتریان برداشته خواهد شد و این موضوع تنها یکی از مزایای استفاده از خدمات بانکداری باز برای مشتریان بانک توسعه صادرات خواهد بود.