به گزارش راهبرد بانک،بهمن ماه سال گذشته بود که شرکت ایستا موتور از اولین محصول خود با نام لئو MX8 رونمایی کرد که با مشخصات فنی فوق توانایی رقابت با خودروهای آفرودی بازار جهانی را دارد. این خودرو با نام دانگفنگ پالازو در بازار چین عرضه میشود که بر پایه پلتفرم شرکت نیسان توسعه یافته است.
فعلاً برنامه فروش شرکت ایستا موتور برای این خودرو مشخص نشده است. اما طبق مصاحبه عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو، در بهمن ماه سال گذشته لئو MX8 با قیمت احتمالی بالای دو میلیارد تومان در بازار ایران عرضه میشود.
او در پایان گفت: «بین اسیوویهای صفر کیلومتر بازار، میتوان تیگو ۸ پرومکس را از لحاظ قیمتی با این خودرو رقیب دانست که باتوجه به قابلیتهای آفرودی MX8 و آپشنهای فراوان، ارزش خرید بالاتری نسبت به تیگو ۸ پرومکس دارد.»
همچنین باتوجه به اینکه تولید این خودرو بلافاصله پس از معرفی و در طول چهار ماه آغاز شد، انتظار میرود تا انتهای سال جاری شاهد حضور این شاسیبلند آفرودی در بازار باشیم.
این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم ۲ لیتر و تکنولوژی TGDI بهره میبرد. پیشرانه فوق توانایی تولید حداکثر ۲۲۰ اسببخار قدرت و ۳۶۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد که از طریق یک گیربکس ۸ سرعته تیپترونیک (ساخت شرکت ZF آلمان) این نیروی تولیدی را به هر دو محور منتقل میکند. این مشخصات فنی به همراه وزن دو تنی خودرو، یعنی انتظار مصرف پایین و شتاب مناسب از آن اشتباه است.
از قابلیتهای آفرودی MX8 میتوان به گیربکس با قابلیت ۷ حالته رانندگی (عادی، اسپرت، برفی، شن، گل و لای و اقتصادی)، آپشن Tank U-Turn، سیستم جلوگیری از واژگونی خودرو و ارتفاع مناسب از زمین اشاره کرد.