نرخ ها در بازار ارز و سکه عقبگرد داشت

نرخ انواع سکه و ارزهای عمده دیروز (دوشنبه) در بازار آزاد عقبگرد داشت به شکلی که بهای هر دلار آمریکا در صرافی ها به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به چهار میلیون و ۴۸۲ هزار تومان رسید.

به گزارش راهبرد بانک ،صبح دیروز صرافی های بانکی بهای فروش هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان و هر یورو را ۱۴ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام کردند و به تدریج در میانه روز بهای هر یک از آنها ۵۰ تومان تنزل کرد و هر یورو ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رفت.
آمارهای سامانه سنا نشان می دهد که میانگین فروش اسکناس یورو دیروز در صرافی ها ۱۵ هزار و ۳۸ تومان و دلار ۱۳ هزار و ۱۲۷ تومان بود و در سامانه نیما حواله هر یورو ۱۱ هزار و ۶ تومان و هر دلار هشت هزار و ۹۴۶ تومان به طور متوسط فروخته شد.
امروز در بازارهای جهانی نیز بهای هر اونس طلا عقبگرد داشت و به ۱۲۹۴ دلار و ۶۸ سنت رسید از این رو نرخ هر مثقال طلا در بازار تهران یک میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۱۱ تومان تعیین شد.
در بازار سکه نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون و ۳۸۰ هزار تومان، هر نیم سکه دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۸۴۰ هزار تومان عرضه شد.
رشد ارزش دلار و آمار اشتغال ضعیف آمریکا علت اصلی کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی بوده است.