تامین مسکن عموم مردم به خصوص اقشار کم‌‌ درآمد با طرح “تملی” بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در راستای تامین مسکن عموم مردم به خصوص اقشار کم‌‌درآمد جامعه، افزایش قدرت انتخاب مشتریان و تنوع در ارائه خدمات بانکی، حساب سپرده سرمایه‌گذاری خاص گواهی مسکن را روانه بازار کرد.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، سپرده‌‌گذاران در این حساب علاوه بر دریافت سود سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت با توجه به ضوابط تعیین شده از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نیز بهره‌‌مند می‌‌شوند.

در این طرح امکان صدور یک ورق اوراق موضوع طرح درصورت ایجاد میانگین ۱۸۲ میلیون ریال در حساب ویژه طرح (به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار) در هر ماه (با حفظ حداقل مانده ۱۶۰ میلیون ریال) وجود دارد.

بدیهی است به ازای هر ۱۸۲ میلیون ریال در میانگین مذکور، یک برگ اوراق گواهی حق تقدم منتهی به پانزدهم هر ماه، به مشتری تعلق خواهد گرفت.

اوراق موضوع این طرح، برگه‌‌های الکترونیکی دریافت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن است که به دارندگان حساب سپرده سرمایه‌‌گذاری خاص تحت شرایطی ویژه اعطا می‌‌شود. دارندگان این اوراق علاوه بر استفاده از تسهیلات مسکن، امکان فروش اوراق به غیر (براساس شرایط و ضوابط مقرر) را دارند.

متقاضیان تسهیلات خرید یا ساخت از طریق فرابورس می‌توانند با خرید اوراق موضوع طرح با نماد تملی و با مراجعه به شعبه، اقدام به درخواست تسهیلات و دریافت آن نمایند.

شایان ذکر است اعطای تسهیلات خرید و جعاله در قبال اوراق مسکن برای زوجین و به صورت انفرادی به شرح جدول ذیل امکان پذیراست.

(مبالغ به میلیون ریال)

برحسب مناطق شهری مجموع تسهیلات خرید مسکن و جعاله در قبال اوراق مسکن
انفرادی زوجین
تهران ۸۰۰ر۲ ۸۰۰ر۴
مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت ۴۰۰ر۲ ۰۰۰ر۴
سایر مناطق شهری ۰۰۰ر۲ ۲۰۰ر۳