تأکید بركنترل ترازنامه بانك ها برای جلوگیری از افزایش تورم

سید عباس حسینی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتي وزارت اقتصاد با اشاره به دوگانه افزایش تورم و رشد تسهیلات دهی بانک‌ها، برنامه‌ریزی برای حل این دوگانه با کنترل ترازنامه بانک‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: قطعا سال آینده منابع مالی قابل توجهی خواهیم داشت و از فعالان اقتصادی حمایت ویژه خواهیم کرد .

به گزارش راهبرد بانک، نشست اعضای اتاق بازرگانی سیرجان با سید احسان خاندوزی امروز در سالن جهاد اقتصادی در محل ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزارشد.

در این نشست، شهباز حسن پور بگلری، نماینده مردم سیرجان و جمعی از فعالان و تولید کنندگان اقتصادی سیرجان نیز حضور داشتند.

سید عباس حسینی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در این نشست بعد از شنیدن مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی سیرجان با قول مساعد به تولید کنندگان گفت: در این ایام سخت بسیار مهم است که هر کسی کارش را خوب انجام دهد؛ در حال حاضر در اقتصاد دوگانگی زیاد است، از یک سو می گوییم تسهیلات بدهید از سوی دیگر این تسهیلات سبب تورم می شود.

وی ادامه داد: کشور طی چند سال اخیر با تورم بالایی مواجه است که اگر راهکار سریعی برای این مساله نداشته باشیم وارد یک دور باطل تسهیلات و‌ تورم می‌افتیم.

معاون وزیر اقتصاد گفت: برای کنترل تورم سیاستی که دولت و ‌بانک مرکزی در نظر گرفته‌اند، کنترل ترازنامه بانک هاست چرا که بخش زیادی از این تورم ناشی از افزایش پایه پولی است که برای تسهیلات ایجاد شده و ما تمام بانک‌ها را در این خصوص کنترل می‌کنیم تا جلوی افزایش تورم را بگیریم.

معاون وزیر اقتصاد گفت: ما بحث هایی را در وزارتخانه پیگیری می کنیم که کمک به این دوگانگی باشد تا تسهیلات بانک ها هدفمند شود و در عین حفظ اشتغال و تامین سرمایه در گردش بخش تولید، به تورم دامن زده نشود.

حسینی اضافه کرد: بنابراین از همه می خواهیم شرایط کشور را درک کنند تا با درخواست وام های بدون ضابطه کشور را بیشتر به سمت تورم پیش نبرد.

وی در پایان اضافه کرد: ما شرایط را درک می کنیم و از فعالان اقتصادی هم می خواهیم به گونه ای درخواست تسهیلات ارائه دهند که همه مشکلاتشان حل شود. قطعا سال آینده منابع مالی قابل توجهی خواهیم داشت و از فعالان اقتصادی حمایت ویژه خواهیم کرد.