به گزارش راهبرد بانک،دیسک و صفحه کلاچ، یکی از قطعات کلیدی در سیستم انتقال قدرت خودرو است که استهلاک بالایی دارد و معمولاً پس از طی مسافتی میان ۶۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض پیدا میکند. به همین دلیل، این قطعه جزو اقلامی است که همیشه تقاضای ثابت یا حتی رو به رشد دارد.
طی ماههای گذشته، افزایش قیمت مواد اولیه، نوسان نرخ ارز و محدودیتهای واردات، باعث شده قیمت این قطعه هم مانند دیگر لوازم یدکی، روند صعودی داشته باشد.
در میان تولیدکنندگان داخلی، برندهایی مثل عظام، ایساکو و شایان صنعت سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار دارند و به دلیل دسترسی سادهتر و قیمت پایینتر نسبت به نمونههای وارداتی، همچنان مورد توجه تعمیرکاران هستند.
بر اساس آخرین نرخهای اعلام شده، قیمت «دیسک و صفحه کلاچ ایساکو» مدل کد ۰۶۷۰۳۰۲۹۹۹، مناسب خودروهای پژو و سمند با قیمت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار به فروش میرسد.
«دیسک و صفحه کلاچ آیسین» مدل CSKB-۶۰۵U، مناسب خودروی پراید با قیمت ۳ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان در دسترس است. همچنین، «دیسک و صفحه کلاچ عظام» مدل کد ۲۳۸۶، مناسب خودروی پیکان، ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد.
«دیسک و صفحه کلاچ والئو» مدل کد ۶۳۶۰، مناسب خودروهای پژو ۴۰۵، پژو پارس و سمند به قیمت ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عرضه میشود.