در حالی که سال ۱۳۹۸ از نظر اقتصادی سال سختی بود و بنگاهها و بانکهای مختلف با دشواریهای فراوانی روبرو بودند، اما بانک قرضالحسنه مهر ایران توانست مانند دو سال قبل از آن، عملکرد مطلوبی بر جای گذارد .
به گزارش راهبرد بانک، به نقلاز روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، رشدی که اکنون تبدیل به یک روند شده و میرود تا بزرگترین بانک قرضالحسنه کشور را به یکی از بزرگترین بانکهای کشور تبدیل کند. با هم ببینیم بانک مهر ایران در سال گذشته چه کرده است.
گامی بلند در راستای گسترش دربرگیری عقد قرضالحسنه مصارف بانک نیز که تسهیلات پرداخت شده به مشتریان را شامل میشود در سال ۱۳۹۸ به ۲۸۱ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سال ۱۳۹۷ که این عدد ۱۶۴ هزار میلیارد ریال بود، بیش از ۷۱ درصد رشد داشته است. البته این شاخص در سال ۱۳۹۷ نیز نسبت به سال قبل از خود ۶۲ درصد رشد داشته است. این رشد میزان مصارف همپای رشد منابع نشان میدهد که بانک مهر ایران متناسب با منابعی که جذب کرده، تسهیلات پرداخت کرده و مطابق رسالت خود که گسترش دربرگیری و ترویج عقد قرضالحسنه بوده، گام برداشته است. تعداد تسهیلات پرداخت شده در سالهای ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نیز خود گواهی بر صحت گزاره پیشین است. این شاخص در سه سال یاد شده بهترتیب ۷۵۲هزار، یک میلیون و ۲۳۰هزار و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره بوده و در سال ۱۳۹۸ بیش از ۷۸ درصد نسبت به سال قبل از خود رشد داشته است.
چرا بانک قرض الحسنه مهر ایران؟ در بررسی علل افزایش مشتریان این بانک میتوان موارد مختلفی را برشمرد. اما شاید بتوان سه عامل را بهعنوان اصلیترین موارد نام برد. نخستین مورد قرضالحسنه بودن بانک مهر ایران و کارمزد پایینی است که به تسهیلات اعطایی از سوی این بانک تعلق میگیرد. عامل دوم در نظر گرفتن طرحهای تسهیلاتی مختلف برای طیفی از مشتریان است که بیشترین نیاز را به تسهیلات قرضالحسنه داشتهاند. بازنشستگان، زنان سرپرست خانوار، مددجویان کمیته امداد، شرکتهای دانشبنیان، دانشجویان و… از جمله اقشاری هستند که بانک مهر ایران طرحهای مختلف تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفته است. عامل سوم نیز گسترش چشمگیری ابزارهایی است که در حوزه بانکداری الکترونیک دستهبندی میشوند. این ابزارها که از افتتاح حساب و درخواست تسهیلات بهصورت آنلاین و از طریق موبایل را تا احراز هویت بر اساس کارت ملی و اثر انگشت در شعب بانکی در برمیگیرد، باعث تسریع در فرآیندهایی است که یک مشتری برای عملیاتهای مختلف بانکی باید انجام دهد. بینیازی از مراجعه به شعب برای بسیاری از امور نیز بر افزایش رضایتمندی مشتریان بانک مؤثر بوده است. بانک مهر ایران بنا دارد مسیر طی شده را با نگاه به افقهایی دورتر طی کند و امید آنکه با اعتماد و یاری مشتریان در گسترش بهرهمندی از عقد قرضالحسنه بیش از پیش موفق باشد.
منبع : ایبنا