به گزارش راهبرد بانک، به نقل از فرارو، گوشیهای سری آیفون ۱۳ با بسیاری از مشکلات مشابه روبرو هستند، زیرا آنها بخشهای زیادی را به اشتراک میگذارند، همزمان منتشر شده اند و از شبکههای اینترنت نسل پنجم در ایالات متحده و خارج از آن کشور استفاده میکنند. فهرست مشکلات آیفون ۱۳ افزایش خواهد یافت. برخی از مشکلات توسط اپل و شرکای آن از طریق به روز رسانیهای نرم افزار حل میشوند، اما هم چنان که کاربران بیشتر از دستگاه شان استفاده میکنند مشکلات بیش تری ظاهر میشوند.
در ادامه به رایجترین مشکلات آیفون ۱۳ و برخی از راه حلهای احتمالی برای آن خواهیم پرداخت:
اگر در فعال سازی آیفون ۱۳ جدید خود مشکل دارید صفحه وضعیت سیستم اپل را بررسی کنید. اگر علامت سبز رنگی در کنار فعال سازی دستگاه iOS نمیبینید باید صبر کنید تا سبز شود و سپس دوباره گوشی خود را فعال کنید.
اگر نماد سبز است و فرآیند فعال سازی هنوز کار نمیکند مطمئن شوید که یک سیم کارت در گوشی آیفون خود قرار داده اید.
تعدادی از کاربران آیفون ۱۳ از مشکلات لمسی گلایه دارند که در آن نمایشگر دستگاه نسبت به ضربات پاسخ نمیدهد. هم چنین، درباره مشکلات دادههای سلولی اینترنت نسل پنجم یا ۵G نیز برخی از کاربران اشاره کرده اند که خدمات تلفن همراه شان به طور غیر متتظرهای کاهش مییابد. برخی دیگر از سرعت اینترنت نسل پنجم روی گوشی تلفن همراه خود گلایه دارند.
اگر گوشی آیفون ۱۳ دارید و میخواهید بازخورد افراد دیگری که از مان دستگاه استفاده میکنند را دریافت کنید تا به شما در حل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری اپل کمک کند توصیه میکنیم به آن چه در یوتیوب، انجمنهای گفتگوی اپل و رسانههای اجتماعی، چون توئیتر به اشتراک گذاشته شده توجه کنید.
اگر در گوشی آیفون خود با مشکلی مواجه شدید این احتمال وجود دارد که بتوانید خودتان آن مشکل را برطرف کنید. در برخی موارد ممکن است لازم باشد با پشتیبانی اپل تماس بگیرید با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید یا گوشی خود را به فروشگاه اپل ببرید. اگر با مشکل مواجه شده اید به لیست رفع رایجترین مشکلات آیفون ۱۳ نگاهی بیندازید. راهنماها درباره رایجترین مشکلات آیفون مانند اینترنت وای فای از کار افتاده یا بلوتوث غیر فعال شده به شما کمک میکنند. هم چنین نکاتی درباره بهبود عمر باتری نیز وجود دارد.
میتوانید از تالارهای گفتگوی اپل استفاده کرده و ببینید آیا کسی راه حلی برای مشکلات گوشی شما دارد یا خیر. اگر در انجمنهای اپل چیزی پیدا نکردید باید با اپل تماس بگیرید. شما میتوانید این کار را از طریق وب سایت شرکت انجام دهید.
اگر ترجیح میدهید شخصا پاسخها را دریافت کنید ممکن است بخواهید تلفن خود را به اپل استور محلی تان ببرید و ببینید آیا آنان میتوانند مشکل تان را تشخیص دهند یا خیر.
اگر در گوشی آیفون ۱۳ خود با مشکلات نرم افزاری روبرو هستید میتوانید در صورت وجود گزینه دستگاههای خود را به نسخه قبلی iOS تنزل دهید.
اگر دستگاه شما بر روی iOS ۱۷.۴.۱ یا نسخه دیگری از iOS ۱۷ دچار مشکل است باید بگوییم که اپل آپدیت جدید iOS ۱۷.۵ را تایید کرد و این نرم افزار اکنون در مرحله آزمایش بتا قرار دارد. انتظار میرود این نرم افزار در ماه مه برای مدلهای آیفون ۱۳ عرضه شود. اگر مشکلات گوشی شما واقعا بد و جدی هستند میتوانید نسخه بتای iOS ۱۷.۵ را دانلود کنید و ببینید آیا عملکرد بهبود مییابد یا خیر.