به گزارش راهبرد بانک،ساعاتی قبل سامانه یکپارچه فروش وارداتی ها نام هفت خودروی ژاپنی جدید را برای عرضه متقاضیان اعلام کرد.
نیسان ایکس تریل، نیسان آلتیما و نیسان قشقایی از جمله محصولات ژاپنی هستند که به بازار می آیند.
همچنین تویوتا کمری هیبرید، تویوتا راو۴ هیبرید، تویوتا هایلندر هیبرید و تویوتا ونزا در جایگاه چهار محصول جدید ژاپنی i هستند که وارد سامانه شده اند.
احتمال میرود که خودروهای تویوتا توسط شرکت برساوش در سامانه عرضه به فروش گذاشته خواهند شد و ۳ خودرو نیسان نیز توسط معین خودرو اروند عرضه میشوند.
۷ مدل خودرو جدید عبارتنداز:
تویوتا کمری هیبرید تویوتا راو۴ هیبرید تویوتا هایلندر هیبرید تویوتا ونزا نیسان ایکس تریل نیسان آلتیما نیسان قشقایی
نیسان ایکس تریل با پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر به بازار ایران میآید و قدرت ۱۸۱ اسببخار را با گشتاور ۲۴۴ نیوتنمتر در اختیار دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع اتوماتیک CVT ایکس ترونیک است که توان را به چرخهای جلو میرساند. احتمال آن زیاد است که ایکس تریل در نسخه پایه و تک دیفرانسیل به بازار ایران بیاید.
نیسان قشقایی به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو مجهز است که ۱۴۸ اسببخار قدرت را با گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر تولید میکند. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع اتوماتیک CVT ایکس ترونیک است و توان را به چرخهای جلو میرساند.
نیسان آلتیما هم به پیشرانههای ۲.۵ لیتری برابر با ایکس تریل و دو لیتری توربو مجهز است. تیپ توربو آلتیما ۲۴۸ اسببخار قدرت را با گشتاور ۳۹۰ نیوتنمتر تولید میکند و جعبه دنده اتوماتیک CVT ایکس ترونیک توان را به چرخهای جلوی این سدان ژاپنی میرساند.
تویوتا راو۴ هیبرید به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و قوای محرکه الکتریکی مجهز است. این پیشرانه بیشینه قدرت ۲۶۰ اسببخار را با گشتاور ۲۷۰ نیوتنمتر دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع E-CVT است و توان را به چرخهای جلو و عقب این کراساوور ژاپنی میرساند.
تویوتا هایلندر هیبرید به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و قوای محرکه الکتریکی مجهز است. این پیشرانه بیشینه قدرت ۲۴۲ اسببخار را با گشتاور ۲۷۰ نیوتنمتر دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع E-CVT است و توان را به چرخهای جلو و عقب این کراساوور ژاپنی میرساند.
تویوتا کمری هیبرید به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و قوای محرکه الکتریکی مجهز است. این پیشرانه بیشینه قدرت ۲۱۵ اسببخار را با گشتاور ۲۲۱ نیوتنمتر دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع E-CVT است و توان را به چرخهای جلو این سدان ژاپنی میرساند.
تویوتا ونزا مشخص نیست که با کدام قوای محرکه به بازار ایران میآید. این کراس اوور ژاپنی به پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی و ۲.۵ لیتری هیبرید مجهز بوده و جعبه دنده CVT و E-CVT در آن به کار رفته است.