به گزارش راهبرد بانک، هفتمین دوره ثبتنام خودروهای وارداتی ویژه متقاضیانی که در مرحله اول ثبتنام این خودروها در اسفندماه سال گذشته اقدام و نوبت دریافت کرده بودند، از روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۳ دی ماه) با عرضه ۱۲ مدل خودروی وارداتی آغاز شد و بدین ترتیب مشتریان میتوانستند سه اولویت مورد نظر خود را در سامانه یکپارچه انتخاب کنند.
مهلت انتخاب خودر برای متقاضیان، در ابتدا سه روز و تا پایان روز جمعه (۱۵ دی ماه) در نظر گرفته شد بود که با توجه به اینکه برخی مشتریان در ثبتنام خود دچار مشکل شده بودند، این مهلت، دو روز هم تمدید شد؛ بر این اساس متقاضیان تا پایان روز یکشنبه (۱۷ دی ماه) برای ثبت سه اولویت مورد نظر خود فرصت داشتند.
پس از اتمام مهلت ثبت درخواست خودرویی، حال امروز (سهشنبه ۱۹ دی ماه) نتایج مشخص و بر روی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قرار گرفته است.
در این دور از عرضه خودروهای وارداتی، هفت محصول با قیمت قطعی و پنج محصول دارای قیمت علیالحساب در مبادی ورودی که توسط شش شرکت خودرویی وارد شده، عرضه شده بودند تا متقاضیان، سه اولویت مورد نظر خود (چینش اولویتها، حائز اهمیت) را از میان ۱۲ محصول عرضه شده، انتخاب کنند.
به دنبال مشخص شدن نتایج تخصیص این مرحله از عرضه خودروهای وارداتی، مشتریانِ مشمول تخصیص خودرو، پنج روز از زمان ارسال فراخوان توسط شرکت، فرصت دارند تا وجه تعیین شده خودرو را به حساب شرکت واریز کنند؛ عدم واریز وجه حداکثر تا پنج روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف خواهد شد.
گفتنی است که خودروها در قراردادهای منعقده، حداکثر سه ماهه تحویل خواهند شد و واردکنندگان بایستی حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد، نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه بر اساس قیمت قطعیِ اعلام شده توسط شورای رقابت، اقدام کرده و همزمان تحویل خودرو به متقاضی را عملی کنند؛ در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرائم تاخیر در تحویل مقرر در آییننامه اجرایی قانون حمایت از مصرفکنندگان خودرو و دستورالعملهای صادره در این خصوص خواهند شد.
همانطور که اشاره شد، نتایج بر روی سایت سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بارگذاری شده و ثبتنام کنندگان میتوانند با مراجعه به حساب کاربری در سامانه از نتیجه تخصیص خودروی انتخابی خود مطلع شوند.
گفتنی است، ممکن است همچنان برای برخی مشتریان، هنوز تخصیصی صورت نگرفته باشد که این موضوع در ارتباط با همان اهمیت اولویتهای انتخابی است.
درحقیقت تخصیص بر اساس ظرفیت موجود برای مشتریانی که خودروی مشخصی را در اولویت اول خود قرار دادهاند، صورت میگیرد؛ سپس در ادامه برای مشتریانی که اولویت اول مشمول دریافت نشدند، اولویت دوم به شرط وجود ظرفیت خودرو (پر نشدن ظرفیت برای مشتری که این خودور را در اولویت اول خود داشته است) و سپس به همین ترتیب اولویت سوم بررسی میشود.