به گزارش راهبرد بانک،با توجه به الزامات بالادستی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پدافند غیرعامل، اجرای دوره ای طرح های تداوم کسبوکار و بازگشت از خسارت (DRP) برای بانکهای کشور الزامی است. بانک پارسیان بهعنوان یکی از بانک های پیشرو، از سال های گذشته علاوه بر مرکز داده اصلی، مراکز داده پشتیبان و بحران خود را نیز تجهیز و سرویس¬های بانکداری را بهصورت برخط در تمامی این مراکز داده میزبانی می کند. بر این اساس، مانور مهاجرت مرکز داده به مرکز جدید داده پشتیبان، بهمنظور تضمین پایداری خدمات بانکی حضوری/ غیرحضوری بانک پارسیان و در راستای اطمینان از عملکرد صحیح مرکز داده پشتیبان و آمادگی در برابر هرگونه رخداد احتمالی، در تاریخ ۵ آبان ماه با موفقیت انجام و سرویس¬های بانکی با کمترین اختلال ممکن به این مرکز داده منتقلشده و در تاریخ ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۲ به مرکز داده اصلی بازگشت. ارزیابی برنامههای مدیریت بحران موجود در بانک، صحت سنجی طرح بازگشت از خسارت سرویس های بانکی، اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات و سرویس ها در مرکز داده پشتیبان، ارتقا سطح آمادگی در صورت بروز هرگونه بحران و فاجعه احتمالی، ارتقا سطح آمادگی در صورت بروز هرگونه بحران و فاجعه احتمالی، سنجش کارایی روالها و روندهای انتقال سرویس بین سایتهای مراکز داده با حداقل قطعی، شناسایی گلوگاهها و کمبودهای احتمالی از اهم اهداف و دستاوردهای این مانور به شمار میرود.