به گزارش راهبرد بانک، بانک خاورمیانه امکان دسترسی آنلاین به خدمات بانکداری را برای مشتریان محترم فراهم کرده است. مدیریت حسابها و انجام عملیات بانکی تنها با چند کلیک برای شما امکانپذیر است. اینترنت بانک خاورمیانه امکانات منحصر به فردی را در اختیار شما قرار میدهد و فرصت تمرکز بیشتر و مدیریت بهتر حسابهایتان را فراهم میکند.
خاورمیانه هجدهمین بانک خصوصی کشور است که هم جهت با گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین، اقدام به ارائه خدمات غیر حضوری کرده است. بخشی از خدمات آنلاین از طریق وب سایت بانک خاورمیانه و بخش دیگر نیز به واسطه اینترنت بانک در اختیار مشتریان این بانک قرار می گیرند.
بهتر است بدانیم استفاده از امکانات اینترنت بانک خاورمیانه سبب جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی مشتریان بانک مذکور می شود، به همین علت بسیاری از مردم تمایل دارند اکثر امورات بانکی روزمره خود را به صورت غیر حضوری به انجام برسانند. لازم به ذکر است دسترسی به امکانات اینترنت بانک برای آن دسته از مشتریان بانک خاورمیانه امکان پذیر است که نسبت به فعال سازی و دریافت رمز عبور پنل کاربری خود اقدام کنند.
کاربران برای استفاده از سامانه اینترنت بانک خاورمیانه، در ابتدا بایستی وارد سایت این بانک وارد شوند تا بتوانند به امکانات مختلف این سایت دسترسی داشته باشند. مشتریان این بانک، برای ورود به سامانه اینترنت بانک باید از شناسه کاربری و رمز عبور خود استفاده کنند.
شناسه کاربری و رمز عبور در هنگام افتتاح حساب و فعال سازی اینترنت بانک در بانک خاورمیانه، به مشتریان داده می شود. پس اگر مشتریان قصد استفاده از خدمات آنلاین این بانک را دارند، باید حتما به صورت حضوری به یکی از شعب این بانک مراجعه کنند و در این بانک افتتاح حساب کنند. برای ورود به سامانه آنلاین این بانک باید چند مرحله مختلف را طی کرد که در ادامه تمام مراحل مورد نیاز ذکر شده است.
برای ورود به اینترنت بانک خاورمیانه در گام اول، از طریق یک مرورگر به نشانی اینترنتی ib.middleeastbank.ir وارد شوید.
پس از ورود به این سامانه، باید آیکون مربوط به اینترنت بانک را انتخاب کنید.
پس از انتخاب گزینه مربوط به اینترنت بانک، به صفحه ای وارد می شوید که باید رمز عبور و نام کاربری را که از بانک دریافت کرده اید را وارد کنید. پس از وارد کردن این کد ها باید گزینه ورود را انتخاب کنید. در صفحه اصلی اینترنت بانک خاورمیانه، نکات امنیتی ذکر شده است که کاربران با رعایت این نکات، می توانند امور بانکی خود را در بستری امن انجام دهند.
همانطور که گفتیم استفاده از خدمات و امکانات اینترنت بانک در صورتی برای مشتریان بانک خاورمیانه فراهم می شود که نسبت به فعال سازی پنل کاربری اینترنت بانک خود اقدام کنند. ثبت نام در اینترنت بانک و فعال سازی پنل کاربری نیز فقط از طریق مراجعه حضوری به شعب بانک خاورمیانه انجام خواهد شد. در مورد استفاده از اینترنت بانک خاورمیانه باید به نکات نامبرده در ادامه مطلب توجه نمایید:
بعد از دریافت نام کاربری و رمز عبور خود از شعب بانک خاورمیانه باید در اولین ورود به این سایت نسبت به تغییر رمز عبور اقدام کنید. حداکثر تا ۷ روز بعد از دریافت رمز عبور اینترنت بانک از شعب بانک خاورمیانه باید حداقل یکبار به پنل کاربری خود وارد شوید، در غیر این صورت مجددا باید به شعب بانک مراجعه کرده و رمز جدید دریافت کنید. چنانچه ۵ بار رمز عبور اینترنت بانک خود را اشتباه وارد کنید، رمز غیر فعال شده و برای فعال سازی مجدد باید به شعب بانک خاورمیانه مراجعه نمایید. بازیابی رمز عبور اینترنت بانک از طریق مراجعه حضوری به شعب بانک خاورمیانه انجام می شود و امکان بازیابی غیر حضوری وجود ندارد. بنابراین برای جلوگیری از غیر فعال شدن پنل کاربری خود در اینترنت بانک به نکات گفته شده توجه کنید.
خدمات حساب خلاصه وضعیت حسابها خلاصه تمامی حسابهای حقیقی و مشترک فعال شما از جمله حسابهای کوتاه مدت، مدتدار و جاری و جزئیات آن حسابها مانند نوع حساب، شماره حساب، نوع ارز، موجودی قابل استفاده، موجودی مسدود شده، شماره شبا، شعبه افتتاح کننده حساب و وضعیت آن نمایش داده میشود. همچنین در صورت دریافت تسهیلات، ضمانتنامه و گشایش اعتبار اسنادی، خلاصه وضعیت حساب مربوطه نشان داده میشود.
مشاهده صورتحساب شما میتوانید صورتحساب و تراکنشهای مالی مربوط به انواع حسابهای خود را در بازه های یک ساله دریافت و کنترل نمایید.
امکان گزارشگیری صورتحساب پایانهها در صورتی که دارای پایانههای فروش هستید، میتوانید گزارش وجوهی را که از طریق پایانه فروش به حسابهایتان واریز شده است، دریافت و کنترل نمایید.
گزارش انتقال وجه • امکان گزارشگیری قبوض پرداخت شده، بازپرداخت تسهیلات، کارت به کارت و تمامی تراکنش های انجام شده از طریق اینترنت بانک خاورمیانه بهصورت مجزا
• امکان پیگیری و دریافت چاپ مجدد تراکنشهای انجام شده دراینترنتبانک
• مشاهده ریزتراکنش درگاهها بهصورت مجزا
خدمات کارت • مسدود نمودن کارت
• مشاهده وضعیت کارتها
• تغییر رمز دوم ایستای کارت
• غیرفعالسازی رمز دوم پویای کارت
خدمات قبوض امکان پرداخت تمامی قبوض از قبیل:.قبوض مخابرات، تلفن همراه، جرائم راهنمایی و رانندگی، آب و فاضلاب، برق، گاز و شهرداری در سراسر کشور وجود دارد.
خدمات انتقال وجه انتقال وجه داخلی برای انتقال وجه از حساب خود به سایر حسابهایتان یا حساب دیگران در بانک خاورمیانه از این خدمت استفاده میشود.
انتقال وجه زمانبندی شده • این خدمت امکان انتقالهای متعدد از حساب شما به یک یا چند حساب دیگر در تاریخهای معین و همچنین بهصورت روزانه و ماهانه را فراهم میکند.
• امکان مشاهده و حذف انتقال وجه های زمانبندی شده
انتقال وجه بین بانکی پایا و ساتنا • این خدمت برای انتقال وجه به حساب های دیگر در سایر بانک ها استفاده می شود.
• قابلیت استعلام شماره شبا جهت اطمینان از حساب مقصد
انتقال وجه گروهی • در انتقال وجه داخلی و پایا امکان انتقال وجه به چند حساب بهصورت همزمان و یا بارگذاری فایل بهصورت گروهی وجود دارد.
• قابلیت دریافت و چاپ رسید بهصورت انفرادی و گروهی در انتقال وجههای گروهی
انتقال وجه کارت به کارت با انتخاب این گزینه میتوانید از کارت بانک خاورمیانه به هر کارت موسسه مالی دیگر عضو شتاب، انتقال وجه انجام دهید.
خدمات چک • مشاهده فهرست چکهای واگذار شده به حساب
• مشاهده وضعیت و جزئیات دسته چکهای کاربر در بانک خاورمیانه (نقد شده/ استفاده نشده و …)
• امکان ثبت مبلغ، تاریخ و جزئیات دریافت کننده وجه چک توسط مشتری
خدمات تسهیلات و تعهدات بازبینی تسهیلات مشاهده جزییات تسهیلات به همراه جزئیات
بازپرداخت تسهیلات با استفاده از این گزینه در انواع وامهای مشارکتی مبلغ بازپرداخت و در انواع وامهای مبادلهای (قسطی) تعداد اقساط برای بازپرداخت مشخص میشود.
خدمات برای دارندگان حسابهای مشترک • خدمات ذکر شده با رعایت ضوابط و مقررات بانک خاورمیانه برای کاربران حسابهای مشترک نیز قابل ارائه میباشد.
• انتقال وجه برای دارندگان حسابهای مشترک، با حفظ شرایط برداشت مندرج در فرم افتتاح حساب صورت میگیرد.
حسابدار شخصی
• در صورت نیاز با درخواست مشتری امکان افزودن یک یا چند کاربر ایجادکننده (حسابدار شخصی) برای مشتریان حقیقی بانک وجود دارد.
• با توجه به روال بانک خاورمیانه امکان ایجاد تراکنش مالی توسط کاربر ایجادکننده در اینترنت بانک وجود دارد.
• هر یک از افراد معرفی شده به عنوان حسابدار شخصی، بنا به دسترسی مورد نیاز خود، نام کاربری و رمز ورود مخصوص به خود را از طریق شعبه دریافت خواهند کرد.
• امکان بارگزاری فایل پیوست مانند عکس و PDF برای تمامی تراکنش های انفرادی توسط حسابدار شخصی فراهم است.
نکات قابل توجه در استفاده از اینترنتبانکِ اشخاص حقیقی رمز ورود • استفاده از اینترنتبانک، نیازمند نامکاربری و رمز ورود است که از طریق شعبه ارائه میگردد.
• برای وارد شدن به اینترنت بانک ، پس از اولین ورود لازم است رمز ورود خود را تغییر دهید.
• پس از دریافت رمز تا ۷ روز مهلت ورود به حساب کاربری را دارید.
• در صورت سه بار وارد نمودن رمز اشتباه، حساب کاربر مسدود میشود.
• امکان فعالسازی رمز پویای ورود به اینترنتبانک بهصورت پیامکی فراهم است.
رمز تراکنش • رمز تراکنش برای انتقال وجه در اینترنت بانک کاربرد دارد و هنگام انجام اولین انتقال وجه در اینترنتبانک میتوانید آن را تنظیم نمایید.
رمز پویای تراکنش • رمز پویا یا یکبار مصرف یکی از سازوکارهای امنیتی است که به جای رمزهای ایستا به منظور کاهش جرائم مرتبط با سوءاستفاده از رمزها طراحی شده است و با اعلام درخواست به شعبه این امکان برای شما فعال میگردد.
• رمز پویا برای انجام تراکنش مبالغ بالاتر از حد پیش فرض در اینترنتبانک (برای مشتریان حقیقی ۲۰۰ میلیون ریال) الزامی است.
• ارائه رمز پویا برای مبالغ کمتر از حد پیش فرض برای تمامی مشتریان بانک خاورمیانه امکان پذیر میباشد.
• این رمز بهصورت پیامکی و یا توسط اپلیکیشن تولید و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
رمز دوم کارت (ایستا / پویا) • رمز دوم کارت (ایستا) از دستگاه خودپرداز بانک خاورمیانه و رمز دوم کارت(پویا) از طریق اپلیکیشن قابل دریافت است.
• در اینترنتبانک خاورمیانه برای انجام تراکنشهای کارتبهکارت، از رمز دوم کارت استفاده میشود.