به گزارش راهبرد بانک، علی استادهاشمی با اعلام این خبر ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان، مصدومان و زیاندیدگان مالی زلزله خوی گفت: با پیگیریهای بیمه مرکزی در راستای تسریع فرآیند ارزیابی خسارات وارده به هموطنان عزیزمان در این حادثه ناگوار و عملکرد مسئولانه شرکت های بیمه، تاکنون بیش از ۴هزار پرونده خسارت توسط ۹ شرکت بیمه دانا، کوثر، میهن، تجارت نو، معلم، ما، تعاون، سینا و نوین تشکیل شده و در دستور پرداخت قرار گرفته است.
وی افزود: مبلغ خسارت پرداختی ۷۰۰ فقره بیمه نامه حدود ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که بخشی از آن پرداخت و مابقی در مراحل نهایی قرار دارند.
معاون نظارت بیمه مرکزی، ضمن تقدیر از عملکرد خوب شرکت های بیمه در پوشش خسارت زلزله خوی و تشکر از زحمات صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان که از ابتدای کار در کنار هموطنان آسیب دیده بودند، افزود: صنعت بیمه همواره در تلاش است با ایفای نقش حمایتی و اطمینان بخشی خود، در کنار حادثه دیدگان باشد.
وی همچنین در پایان بر اطلاع رسانی بیشتر شرکت های بیمه، برای بهره مندی هموطنان از مزایای پوشش های سیل، زلزله و طوفان در بیمه آتش سوزی با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان تاکید کرد.
*صنعت بیمه مردم مدار و مخاطب محور است
مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی که در هشتمین نشست از سلسله جلسات سه شنبه های نوآوری سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه مجموعه ای مردم مدار و مخاطب محور است و تمامی فعل و انفعالات در حوزه تصمیم سازی و عملیات بیمه ای در راستای رضایتمندی مشتریان محصولات و خدمات بیمه ای صورت می گیرد.
رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح نشست های پیشین سه شنبه های نوآوری از طرح های نوین و کارآمد به عنوان شتابدهنده های فعالیت های بیمه گری یاد کرد و اظهار داشت: وقتی طرح هایی نظیر بهره گیری از ظرفیت های پهبادی و ابزارهای پیشرفته هوانوردی برای ارزیابی ریسک ها و خسارات مطرح می شود یعنی نگاه دانش بنیان ها به صنعت بیمه تغییر کرده است.
وی در همین راستا موضوع آمایش منطقه ای ریسک را با استفاده از ابزارهای فناورانه قابل دسترسی عنوان کرد و افزود: تحقق بسیاری از هدفگذاری های صنعت بیمه در گرو ورود دانش بنیان ها و متخصصان عرصه فن آوری کشور خواهد بود.
رئیس شورای عالی بیمه از ماموریت های ویژه نهادناظر در دو حوزه توسعه ای و نظارتی یاد کرد و گفت: جلب اعتماد مردم و حفظ آن در توسعه صنعت بیمه نقش انکارناپذیری دارد و نظارت هوشمند و دقیق بر عملیات بیمه گری هم می تواند از حقوق بیمه گذاران حفاظت کند.
بهزادپور در پایان به تشریح آخرین عملکرد و دستاوردهای صنعت بیمه در بخش توسعه بیمه های درمان اشاره کرد و گفت: نظام یکپارچه بیمه ای و پوشش جامع خدمات درمانی با همکاری دستگاه های ذیربط و اتصال کامل به “سامانه سپاس” محقق خواهد شد.
گفتنی است در پایان این نشست، فرایند نوآورانه محصول جدید شرکت بیمه تعاون از ایده تا محصول و همچنین طرح ارزیابی پهبادی شرکت دانش بنیان “آسمان سرخ آدینه” ارائه و مورد بحث و واکاوی قرار گرفت.