معاون اول رییس جمهوری و ۶ وزیر به کمیسیون‌های مجلس می‌روند

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری میزبان معاون اول رییس جمهوری و وزرای فرهنگ وارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نفت، کشاورزی، بهداشت و درمان و راه و شهرسازی هستند.

به گزارش راهبرد بانک،به نقل از ایرناا کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری، بررسی طرح‌ها و لوایح مختلف همراه با دعوت از برخی از وزرای دولت ومسوولان نهاد مرتبط را در دستور کار دارند.

در این هفته قرار است «محمد مخبر»‌ معاون اول رییس جمهوری در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حاضر شود و علاوه بر حضور برخی از وزرای دولت سیزدهم در مجلس، رییس سازمان انرژی اتمی و رییس سازمان برنامه و بودجه هم مهمان کمیسیون‌های تخصصی مجلس هستند.

وزرای نفت و کشاورزی در کمیسیون کشاورزی حاضر می‌شوند

«جواد اوجی» وزیر نفت به منظور حضور در نشست هم اندیشی تهاتر محصولات نفتی با کالاها و محصولات کشاورزی در نشست روزدوشنبه ۸ آذرماه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شود.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی به منظور پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان به کمیسیون کشاورزی خواهد رفت.

وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران به سوالات برخی از نمایندگان پاسخ می‌دهد

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در هفته جاری با حضور در سازمان برنامه و بودجه نشست تخصصی را با رییس این سازمان در خصوص پروژه های عمرانی در بودجه سال آینده برگزار می‌کنند.

در نشست روزسه‌شنبه ۹ آذر ماه نیز کمیسیون عمران، فرمانده قرارگاه سازندگی بسیج در خصوص پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی گزارشی را ارائه می‌کند. وزیر راه و شهرسازی نیز با حضور در این نشست به سوالات برخی از نمایندگان پاسخ می‌دهد. همچنین قرار این در این نشست گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسل‌های اطراف تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی و شهردار تهران بررسی می‌شود.

بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستور کار کمیسیون اجتماعی

دعوت از رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای تبیین اولویت‌های این مرکز با شرح وظایف قانون کمیسیون اجتماعی، دعوت از رییس سازمان بهزیستی کشور به منظور تبیین برنامه‌ها و اولویت‌های این سازمان و بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور و دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط از جمله برنامه های این هفته کمیسیون اجتماعی است.

رییس سازمان برنامه و بودجه به کمیسیون انرژی می‌رود

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری نشست مشترکی با معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای بررسی عملکرد سال جاری احکام بخش نفت، گاز، پتروشیمی، آب و برق و بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور برگزار خواهند کرد.

همچنین نمایندگان این کمیسیون روز سه‌شنبه طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق را جمع‌بندی خواهند کرد و درخواست تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سهامی توزیع نیروی برق شیراز بررسی می‌شود.

بررسی شرایط معافیت فارغ‌التحصیلان پزشکی، دندان‌ پزشکی و داروسازی متعهد به خدمت در مناطق محروم در دستور کار کمیسیون بهداشت

استماع گزارش مسوولان سازمان نظام ‌پزشکی در مورد برنامه‌های آن سازمان، بررسی طرح الزام به رسمیت شناخته شدن طب سنتی ایرانی در قوانین کشور و استماع گزارش سازمان برنامه و بودجه در مورد اجرای احکام مرتبط با سلامت در برنامه ششم از جمله برنامه‌هایی این سازمان است.

همچنین بررسی شرایط معافیت فارغ‌التحصیلان پزشکی، دندان‌ پزشکی و داروسازی متعهد به خدمت در مناطق محروم در دستور کار این هفته کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس قرار دارد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون صنایع و معادن حاضر می‌شود

 اعضای کمیسیون صنایع و معادن در هفته جاری میزبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان وی خواهند بود تا «حجت الله عبدالملکی» گزارشی از عملکرد وزارتخانه متبوعش به کمیسیون ارائه کند.

کمیته تامین مالی صنعت، معدن و تولید کمیسیون صنایع و معادن نیز روز دوشنبه عملکرد موضوعات بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه صنعت، معدن و ارتباطات را با حضور رییس بانک مرکزی بررسی خواهند کرد.

ادامه بررسی طرح ارتقا جایگاه تحقیق و توسعه در صنعت و معدن با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی نیز در دستورکار کمیته جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار کمیسیون صنایع و معادن خواهد بود.

کمیته صنایع هوافضا و فناوری‌های نوین کمیسیون صنایع و معادن هم روز دوشنبه، فناوری IOT را با حضور معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، وزارت صمت(معاون فناوری) و مدیرعامل شرکا مگفا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات(معاون فناوری)، وزارت راه و شهرسازی(معاون فناوری)، شهرداری(معاون فناوری) و شرکت های ایران خودرو وسایپا بررسی می‌کند.

مشکلات تولید لوازم خانگی در کمیسیون جهش تولید بررسی می‌شود

بررسی طرح تامین مالی و جهش تولید باحضور نمایندگان وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بوجه کشور، بانک مرکزی، سازمان بورس، اتاق‌های ایران و تعاون، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دستور کار این هفته کمیسیون ویژه جهش تولید است.

مشکلات تولید لوازم خانگی و ادامه بررسی طرح تامین مالی و جهش تولید نیز در کمیته بهبود محیط کسب و کار کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی،  این هفته بررسی خواهد شد.

لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی می‌شود

 ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبور دهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور، نشست با معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه برای بررسی طرح تسری فوق ‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان قوه قضاییه و ادامه بررسی طرح ممنوعیت خروج مسوولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس ‌از اتمام مسوولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی و همچنین طرح یک ‌فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد در کمیته حقوق عمومی و بین‌الملل از جمله مواردی است که در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی می‌شود.

همچنین بررسی لایحه تجارت، طرح الحاق یک تبصره به ماده ( ۱۱ ) قانون اجرای محکومیت‌های مالی و نشست با رییس سازمان بازرسی کل کشور در مورد برنامه‌های آتی سازمان از دیگر مواردی است که در هفته جاری درکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی خواهد شد.

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی

کمیسیون اقتصادی در روز یکشنبه، ضمن بررسی موضوعات مالی و بانکی پیرامون تولید و صادرات فرش،گزارش معاون قوه قضائیه درباره مشکلات مالی و مسائل منابع انسانی را بررسی خواهد کرد. همچنین در این روز گزارش عملکرد اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان با حضور رییس جهاد دانشگاهی بررسی خواهد شد.

جلسه کارگروه اصناف برای بررسی طرح اصلاح قانون نظام صنفی، انتخاب اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذار شده، نشست با رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور ارائه گزارش از فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) و بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه هم در هفته جاری در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می‌شود.

جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با معاون اول رییس جمهوری

کمیسیون برنامه و بودجه در هفته جاری مشکلات اعتبارات قوه قضائیه و طرح استفساریه بند (و) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و طرح استفساریه بند (ش) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور رسیدگی خواهد کرد.

این کمیسیون در این هفته ضمن رسیدگی به طرح استفساریه بند(ز) تبصره(۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، جلسه مشترک خود را با  معاون اول رییس جمهوری برای تبادل نظر درخصوص مسائل مختلف اقتصادی و بودجه ای کشور برگزار خواهد کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی به نمایندگان گزارش می‌دهد

استماع گزارش رییس سازمان انرژی اتمی پیرامون آخرین تحولات هسته‌ای کشور با نگاهی به بررسی سفر اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ونشست مشترک کمیته دفاعی با رییس ستادکل نیروهای مسلح از جمله برنامه‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در هفته جاری است.

وزرای فرهنگ وارشاد اسلامی و بهداشت در کمیسیون اصل ۹۰ حاضر می‌شوند

نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانده نیروی انتظامی و نمایندگان دستگاه های مرتبط در خصوص رسیدگی به تخلفات عرضه کنندگان لباس‌های ناهنجار، نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص نحوه اجرای قانون برقراری عدالت آموزشی، کاهش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دستیاری تخصصی و همچنین چگونگی اجرای آیین نامه جدید تاسیس و اداره داروخانه ها در دستور کار این هفته کمیسیون اصل ۹۰ است.

قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در کمیسیون امور داخلی کشور بررسی می‌شود

ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، بررسی طرح ها و لوایح ارجاعی به کارگروه های تخصصی با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌ها و دستگاه های اجرایی ذیربط و بررسی طرح ها و لوایح ارجاعی به کارگروه های تخصصی با حضور کارشناس مرکز پژوهشها و دستگاه های اجرایی ذی ربط در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها است.

 برخی از مواد آیین نامه داخلی مجلس اصلاح می‌شود

رسیدگی به طرح اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس، رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۵۷ قانون آیین نامه داخلی و ارائه گزارش رییس کمیته بررسی مباحث اداری و ساختار تشکیلات مجلس شورای اسلامی در هفته جاری کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس بررسی می‌شود.

جلسه کمیته بررسی مباحث اداری و ساختار تشکیلات مجلس شورای اسلامی و رسیدگی به برخی طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هم برای دستور جلسه این هفته کمیسیون پیش بینی شده است.