رشد اندک بهای سکه

قیمت سکه در بازار تهران امروز (دوشنبه، ۱۷ آبان‌ماه) با ۸۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید.

به گزارش راهبرد بانک در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۸۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌میلیون و ۲۲۰ هزار تومان شد.

همچنین اُنس جهانی طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی با چهار دلار افزایش به قیمت یک‌هزار و ۸۱۴ دلار و ۸۴ سنت ارزش‌گذاری شد.  

به گزارش خبر گزار ما مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. امروز نرخ دلار در صرافی‌های بانکی رشد قیمتی آرامی داشت و با قیمت ۲۷ هزار و ۳۷۷ تومان معامله شد. قیمت انس جهانی طلا نیز کاهش چهار دلاری داشت و در نتیجه نرخ انواع سکه و طلا در واکنش به رشد نرخ ارز افزایشی بود.