افزایش یافتن قیمت نفت

قیمت نفت تحت تاثیر محرک اقتصادی بزرگ ایالات متحده، افزایش یافت.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از رویترز، به لطف اینکه بسته بزرگ محرک اقتصادی آمریکا در دست اقدام است و امیدواری به بهبود تقاضای نفت با دسترسی به واکسن ها، روز دوشنبه قیمت نفت با خوش بینی در اقتصاد جهانی بیش از ۱ دلار افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام درماه می ۱.۰۷ دلار یا ۱.۷ درصد افزایش یافت و به بشکه ای ۶۵.۴۹ دلار رسید. قرارداد ماه آوریل روز جمعه منقضی شد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ۱.۱۰ دلار یا ۱.۸ درصد جهش کرد و به ۶۲.۶۰ دلار در هر بشکه رسید.

اوایل روز شنبه مجلس نمایندگان ایالات متحده بسته ۱.۹ تریلیون دلاری ویروس کرونا را تصویب کرد. دموکرات ها با ۲۱۹ رأی موافق و ۲۱۲ رأی مخالف لایحه را تصویب کردند و آن را به سنا فرستادند، جایی که دموکرات ها با یک مانور قانونی بدون حمایت جمهوری خواهان آن را تصویب کردند.

اخبار مثبت تر در مورد واکسیناسیون ویروس کرونا و علائم بهبود اقتصاد آسیا نیز باعث افزایش قیمت‌ها شد.

روز یکشنبه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده به اتفاق آرا رأی داد که واکسن کووید جانسون اند جانسون جهت کاربری عمومی توصیه شده و مقامات آمریکایی گفتند که حمل و نقل اولیه آن از روز یکشنبه آغاز می شود.

جانسون اند جانسون انتظار دارد بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن تا پایان ماه مارس و ۱۰۰ میلیون دوز تا اواسط سال ارسال کند که برای واکسیناسیون حدود یک سوم آمریکایی‌ها کافی است.

یک بررسی در ژاپن نشان داد که فعالیت کارخانه در ماه فوریه با سرعتی بیش از دو سال قبل گسترش یافته و به رشد آسیا افزوده است.

از سوی دیگر، سرمایه گذاران امیدوارند که جلسه این هفته اوپک پلاس، منجر به بازگشت عرضه بیشتر به بازار شود.