رشد ارزش دلار در معاملات جهانی برای ششمین روز متوالی ادامه دارد

ارزش دلار برای ششمین روز متوالی افزایش یافت.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از رویترز، به دنبال ریزش های پی در پی ارزهای دیجیتالی و ناتوانی طلا در شکستن سطح مهم مقاومتی ۲۰۰۰ دلاری، جذابیت بازار ارز برای معامله گران بیش از پیش افزایش یافته تا جایی که حجم معاملات روزانه در بازارهای ارز در جهان چیزی حدود ۶.۵ تریلیون دلار برآورد می شود. (در مقام مقایسه، کل ارزش بازار ارزهای دیجیتالی کمتر از ۱.۴ تریلیون دلار است.) در بین ارزهای مختلف نیز ارزهای امن کماکان محبوبیت بالایی برای سرمایه گذارانی دارند که آن ها را به عنوان ابزاری برای حفظ سرمایه ارزیابی و شناسایی می کنند.

اطمینان به دلار در پی اظهارات رییس جمهور آمریکا افزایش یافته است. جو بایدن با بیان اینکه نسبت به توانایی بانک مرکزی در مهار تورم اطمینان دارد، به جروم پاول- رییس بانک مرکزی- گفته است که استقلال بانک مرکزی احترام می گذارد. جروم پاول در زمان ریاست جمهری دونالد ترامپ به این سمت منصوب شد و هنوز مشخص نیست که در دولت بایدن با تمدید دوره ریاست وی موافقت شود. پاول پیشتر با بسیاری از سیاست های ترامپ مخالفت کرده و همین مساله باعث ایجاد اختلافات عمیق بین این دو نفر شده بود.  

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۹۷۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۵ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۲۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۶۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۳ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۸ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۰۹.۸۴۹ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۳ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۸۴ یوان چین اعلام شد.