نوسان در بازار سهام آسیا

روز دوشنبه معاملات سهام آسیا و اقیانوسیه نوسان داشت و چند بازار اصلی در این منطقه برای تعطیلات بسته شد.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از سی ان بی سی، نیک کی۲۲۵ در ژاپن ۰.۶ درصد رشد کرد در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۲۶ درصد رشد داشت. داده های رسمی منتشر شده در روز دوشنبه نشان داد که شاخص فصلی ژاپن برای تولید ۲.۹ درصد در ماه آوریل نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

کاسپای کره جنوبی زیر خط قرار گرفت. در جنوب شرقی آسیا ، شاخص Straits Times سنگاپور به صورت جزئی افت کرد. در هند، نت فای ۵۰،  ۰.۳۸درصد افت کرد در حالی که BSE Sensex حدود ۰.۳ درصد افت داشت. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۱۷ درصد پایین تر معامله شد.

بر اساس داده های کوین دسک، در حوزه ارز رمزنگاری شده، معاملات بیت کوین از ساعت ۱۲:۴۸ صبح دوشنبه تا ۳۹۲۹۲.۳۷ دلار جهش کرد. این افزایش پس از آن اتفاق افتاد که مدیر اجرایی تسلا، ایلان ماسک گفت: این سازنده وسایل نقلیه الکتریکی معاملات بیت کوین را پس از تأیید استفاده معقول حدود ۵۰ درصد از انرژی پاک توسط استخراج کنندگان با روند مثبت در آینده از سر می گیرد. روز دوشنبه بازارهای استرالیا، چین و هنگ کنگ برای تعطیلات بسته است.

ارزها و نفت

شاخص دلار آمریکا در برابر سبد همتایان خود، در پی صعود اخیر از ۹۰.۳ به ۹۰.۵۶۲ رسید. ین ژاپن با ۱۰۹.۷۴ در هر دلار معامله شد. دلار استرالیا پس از سقوط از بالای سطح ۰.۷۷۴ دلار در اواخر هفته گذشته، در ۰.۷۷۰۹ دلار تغییر داد.

قیمت نفت در معاملات آسیا افزایش یافت و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۴۸ درصد افزایش به ۷۳.۰۴ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۷۱.۲۳ دلار در هر بشکه رسید.