افزایش یافتن قیمت طلای جهانی

قیمت طلا در بازارهای جهانی با کاهش دلار و تغییرات نرخ تورم به بالای ۱۹۰۰ دلار در هر اونس افزایش یافت.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه قیمت طلا به بالاتر از ۱۹۰۰ دلار در هر اونس افزایش یافت، این افزایش قیمت به واسطه ضعف دلار و افزایش نگرانی های تورمی پس از آنکه مقامات فدرال رزرو موضع منفی نسبت به نرخ بهره داشتند، صورت گرفت. هر اونس طلای اسپات با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۹۰۶.۹۹ دلار رسید که بالاترین سطح از هشتم ژانویه است. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۹۰۶.۶۰ دلار در هر اونس رسید.

یک متخصص گفت: دلار ضعیف تر منجر به افزایش ریسک های تورم بیش از هر چیز است. حتی اگر تورم زیاد باشد، تصمیم بانک مرکزی فدرال بسیار ناپایدار خواهند بود. بانک های مرکزی همچنان نرخ ها را پایین نگه می دارند، که دلار را ضعیف تر می کند و وضعیت طلا بسیار خوب خواهد شد.

شاخص دلار نزدیک به پایین ترین سطح چهار ونیم ماهه در برابر همتایان خود قرار گرفت و طلا برای دیگر دارندگان سایر ارزها ارزان شد. سودهای خزانه داری آمریکا نزدیک به کمترین سطح طی دو هفته قرار گرفت و هزینه نگهداری طلای بدون بهره کاهش یافت. طلا که غالباً حفاظی در برابر تورم مورد استفاده قرار می گیرد، از افزایش قیمت ها در ایالات متحده و انگلستان بهره مند شده است.

روز سه شنبه ریچارد کلاریدا، نایب رئیس بانک فدرال، گفت که بانک مرکزی ایالات متحده می تواند هرگونه تورم احتمالی را مهار کند بدون اینکه بهبود اقتصادی از مسیر خود خارج شود. با این حال، جمهوری خواهان سنای ایالات متحده قصد دارند روز پنج شنبه از پیشنهاد جو بایدن به ارزش ۱.۷ تریلیون دلار رونمایی کنند، هرچند روز سه شنبه یکی از رهبران آنها گفت دو طرف هنوزاختلاف دارند.

پالادیوم با ۱ درصد افزایش به ۲۷۹۷.۸۹ دلار در هر اونس، نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۸.۱۶ دلار رسید و پلاتین با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۲۰۷.۷۳ دلار رسید.