رشد در بازار سهام آسیا و اقیانوسیه

معاملات بازارهای سهام در آسیا و اقیانوسیه در روز دوشنبه در پی گزارش منفی مشاغل آوریل ایالات متحده و در حالی که معاملات آتی نفت افزایش داشت، به طور گسترده‌ای بالاتر بودند.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از سی ان بی سی، در ژاپن هم نیک کی ۲۲۵ و هم تاپیکس حدود ۱ درصد رشد کردند. کاسپای کره جنوبی نیز به همین ترتیب تقریباً ۱ درصد رشد داشت. بازارهای بزرگ تر چین نوسان داشتند. کامپوزیت شانگهای ۰.۱ درصد افت داشت، در حالی که سهام شنزن ۰.۴ درصد جهش کرد. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۶ درصد افزایش یافت.

در استرالیا، فروش خرده فروشی در ماه مارس ۱.۳ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. بر اساس نظرسنجی بانک ملی استرالیا، اعتماد کسب و کار در این کشور در آوریل به بالاترین سطح رسید. روز دوشنبه ای اس اکس۲۰۰ یک درصد جهش کرد.

هفته گذشته، گزارش مشاغل ایالات متحده در ماه آوریل، ضعیف تر از حد انتظار بود. این گزارش نشان داد که کارفرمایان آمریکایی ماه گذشته ۲۶۶ هزار حقوق و دستمزد خالص اضافه کرده و نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد افزایش یافته است.

اما وال استریت فقط واکنش خفیفی نسبت به این اخبار بد داشت. به طور کلی، هفته گذشته داو جونز ۲.۷ درصد صعود کرد، در حالی که اس اند پی ۵۰۰، ۱.۲ درصد رشد کرد. کامپوزیت نزداک با وجود افزایش ۰.۹ درصدی در آخر هفته ، ۱.۵ درصد در مدت مشابه کاهش یافت.

ارزها و نفت

در اوایل دوشنبه دلار آمریکا در برابر همتایان خود در حدود ۹۰.۲۴۰ ثابت بود. ین ژاپن با ۱۰۸.۸۶ در هر دلار تغییر قیمت داد، در حالی که دلار استرالیا با تقویت ۰.۱ درصد در برابر دلار آمریکا به ۰.۷۸۴۸ دلار رسید.

در بازارهای نفت، معاملات آتی نفت خام ایالات متحده ۱.۱۱ درصد افزایش یافت و به ۶۵.۶۲ دلار در هر بشکه رسید در حالی که بخش زیادی از بزرترین خطوط لوله در ایالات متحده پس از حمله امنیتی سایبری همچنان بسته است. معیار جهانی برنت با ۱.۱۶ درصد افزایش به ۶۹.۰۷ دلار در هر بشکه رسید.