کنترل تورم از مسیر رونق تولید

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران معتقد است: به طور قطع با هماهنگی مسئولان و متولیان پولی مالی کشور و توجه به رونق تولید می‌توان تورم را مهار کرد.

به گزارش راهبرد بانک، احمد دلیری تصریح کرد: کسری بودجه و تلاش برای جبران آن قطعا باعث ایجاد تورم خواهد شد که در نهایت نرخ تورم را در اقتصاد بالا می‌برد. بنابراین هزینه‌های جاری دولت باید کاهش یابد.

وی ادامه داد: دولت همچنان در تحقق هزینه‌های عمرانی ناکام است و کمبود نقدینگی در این بخش از مشکلات مهم دولت است که باید اصلاح شود.

نائب رئیس کمیسیون بازار پول اتاق بازرگانی ارومیه همچنین با اشاره به لزوم افزایش درآمدزایی دولت تصریح کرد: با تعدیل در هزینه‌ها و درآمدهای دولت به طور قطع نیاز دولت به پول هم کم می‌شود و شاهد پدیده رشد نقدینگی و در نهایت تورم هم نخواهیم بود.

دلیری از سوی دیگر خواستار کاهش فشار نظام بانکی به تولیدکنندگان در این شرایط سخت اقتصادی شد و گفت: بانک ها باید حامی تولیدکننده باشند چرا که متاسفانه فشار زیادی رو این بخش است که بیشتر از تورم تاثیرگذاری دارد.

به گفته این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با رونق تولید و هموار شدن مسیر فعالیت تولیدکنندگان تورم نیز تحت کنترل خواهد بود.