۴۶ هزار میلیارد ریال وام عقود اسلامی در بانک ملی ایران پرداخت شد

بانک ملی ایران با هدف کمک به رشد اقتصادی کشور بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب عقود اسلامی به متقاضیان تخصیص داده است.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، یکی از اثرات مهم در توزیع منابع بانک‌ها از طریق عقود اسلامی در نظام بانکداری بدون‌ربا، رشد اقتصادی کشور است چرا که این تسهیلات بیشتر در فعالیت‌های مولد مورد استفاده قرار می‌گیرند و از این رو پرداخت وام عقود اسلامی یکی از سیاست های مهم اعتباری بانک ملی ایران به شمار می رود.

این بانک در یک ماه نخست امسال ۴۶ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال از انواع عقود اسلامی در قالب مضاربه، مشارکت مدنی، فروش اقساطی، جعاله، خرید دین، قرض الحسنه و… در ۱۱ هزار و ۲۹۱ فقره پرداخت کرده است.

بر این اساس طی مدت مذکور، دو هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال تسهیلات در دو هزار و ۳۰۵ فقره در قالب عقد مضاربه و ۲۹ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال تسهیلات در یک هزار و ۶۸۲ فقره در قالب عقد مشارکت مدنی پرداخت شده است.

در بخش فروش اقساطی نیز شعب این بانک ۳ هزار و ۲۵۸ فقره تسهیلات به ارزش چهار هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده اند. پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نیز در بانک ملی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که در فروردین ماه، این بانک یک هزار و ۳۸۲ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۲۸۱ میلیارد ریال در قالب قرض الحسنه به متقاضیان پرداخته است.

از مجموع تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران، سهم اجاره به شرط تملیک ۱۲ میلیارد ریال است و شعب بانک یک هزار و ۲۱۹ فقره تسهیلات نیز در قالب جعاله به ارزش دو هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال پرداخت کرده اند. در بخش خرید دین نیز دو هزار و ۴۰ میلیارد ریال، مرابحه ۹۱۶ میلیارد ریال و در بخش سلف سه هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

 

منبع : ایبنا