قطعی بودن رونق بازار سهام تا پایان سال

یک کارشناس بازار سرمایه درباره چشم انداز بازار سهام اعلام کرد: با وضعیت تثبیت شده فعلی می‌توان انتظار داشت که رونق بورس تا پایان سال ادامه داشته باشد.

به گزارش راهبرد بانک، بابک احمدی با بیان این که رشد ادامه دار بورس و شاخص های بازار سهام در هفته های اخیر تشدید شده اظهار داشت: بر اساس آمار موجود نقدینگی های تازه همچنان به سمت این بازار سرازیر است و به همین دلیل این بازار با طروات و رشدهای خود، وضعیت پر سودی را برای سهامداران رقم زده است.

این تحلیلگر در ادامه افزود : در چند ماه اخیر رشد شاخص بورس رکوردهای تازه تری را به ثبت رسانده به طوری که نماگر تالار شیشه ای در حال حاضر از ۳۷۰ هزار واحد نیز عبور کرده، میانگین بازدهی بازار سهام نیز به مرز ۱۰۰ درصد رسیده و می توان خوشبین بود که حتی شاخص بورس باز هم به پیشروی های خود بر اساس همین روند ادامه دهد.

احمدی در خصوص دلایل ادامه رونق بورس نیز معتقد است : انفعال و رکود بازارهای موازی همانند «ارز، طلا، سکه، مسکن و …» از یک سو و متعادل شدن نوسان های بازار سهام از سوی دیگر که با استقبال سرمایه گذاران نیز مواجه شده به خوبی توانسته است به یک محرک جدی و اثرگذار در بورس تبدیل شود.

وی افزود : البته باید به این نکته هم اشاره کرد که حمایت دولت از بازار سرمایه و تغییر نگاه ها در اقتصاد ایران به سمت بورس برای تامین مالی بیشتر از مسیر این بازار که در بودجه سال ۹۹ نیز سهم بیشتری برای آن قائل شده اند نیز از جمله دلایل اصلی و راهبردی پررونق شدن بورس و ادامه رشد نماگر ها در این بازار است.

این کارشناس بازار سرمایه درباره چشم انداز بورس تا پایان سال هم گفت : با استمرار وضعیت فعلی و عدم وجود ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک در فضای اقتصاد و سیاست ایران ادامه جهش بورس و رشد شاخص ها در بازار سهام یک گزینه محتمل و قطعی است و با وجود نقدینگی های مستمری که در بازار سرمایه وجود دارد می توان امید داشت که بورس تا پایان سال بدون نوسان هار خردکننده در همین مسیر صعودی قرار داشته باشد.

 

منبع : ایبنا