واریز سود سهام عدالت سال ۹۷

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: واریز سود سهام عدالت با اولویت اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه از اوایل اسفندماه سال ۹۸ آغاز خواهد شد.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از رادیو اقتصاد، علیرضا صالح اظهار داشت: سود سالانه فعالیت سهام شرکت‌هایی که برای مشمولان سهام عدالت اختصاص یافته، دریافت و هر ساله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود.

وی اظهار داشت: مجامع سالانه شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت طبق معمول تا پایان تیر ماه تشکیل و در ضمن ۸ ماه فرصت دارند، سود عملکرد خود را به حساب سازمان خصوصی سازی واریز کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: به طور کلی تا اواسط بهمن ماه سال جاری مشخص می‌شود، چه میزان سود از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت به حساب این سازمان واریز خواهد شد.

وی افزود: این سازمان نیز بر مبنای میزان سود دریافت شده نسبت به تخصیص و واریز سود به مشمولان سهام عدالت با اولویت اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه از اوایل اسفند ماه سال جاری اقدام خواهد کرد.

صالح ادامه داد: طرح ملی توزیع سهام عدالت در راستای تحقق عدالت اجتماعی و در مسیر حرکت به سمت اجرای فرآیند توسعه سالم اقتصادی، تقویت واگذاری‌ها به منظور ارتقای سطح زندگی مردم، گسترش مالکیت خصوصی و توانمند سازی بخش خصوصی واقعی در کشور اجرا شده است.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی سازمان خصوصی سازی مکلف است، تا زمان آزادسازی سهام عدالت سود فعالیت ناشی از شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت را دریافت و به حساب مشمولان مربوطه واریز کند.

گفتنی است  سود سهام عدالت تا کنون دو مرحله به حساب مشمولان سهام عدالت مربوط به سود عملکرد سالهای ۹۵ و ۹۶ به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شده است.

سهام عدالت با هدف سهامدار کردن مردم و کاهش فاصله طبقاتی در سال ۱۳۸۴ طراحی شد که قرار شد این سهام برای سه دهک کم درامد جامعه مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی به صورت ۵۰ درصد رایگان و ۵۰ درصد از محل سود آتی شرکتها در ۱۰ سال باشد و برای سایر اقشار تا ۷ دهک جامعه به صورت ۵۰ درصد تخفیف و ۵۰ درصد از محل سود آتی شرکتهای سرمایه پذیر باشد، ارزش اسمی هر ورقه سهام عدالت یک میلیون تومان بود و بعد از ۱۰ سال گفته شد، ارزش روز سهام آزاد شده سهام عدالت افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کل یک میلیون تومان است و برای سایر اقشار ۵۲۵ هزار تومان ارزش اسمی است و اگر کسی خواهان کل سهام باشد، بقیه ارزش ورقه تا یک میلیون تومان را به حساب دولت واریز کند.

 

منبع : ایبنا