تکمیل۸۰ درصد ظرفیت ثبت نام مسکن ملی در ۳ استان

حدود ۸۰ درصد ظرفیت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در ۳ استان سیستان و بلوچستان، خراسان‌های شمالی و جنوبی تکمیل شد.

به گزارش راهبرد بانک،  بنابر اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در روز دوم ثبت نام متقاضیان برنامه اقدام ملی مسکن تا ساعت ۷ صبح امروز (۲۲ آبان)، در خراسان شمالی ۱۷۴۷ نفر، خراسان جنوبی ۲۴۴۸ نفر، سیستان و بلوچستان ۹۰۹۲ نفر ثبت نام کرده‌اند. در استان قم نیز با ثبت نام ۴۴۰۰ نفر در روز گذشته (۲۱ آبان) ثبت نام متقاضیان به پایان رسید و با تکمیل ظرفیت، سایت بسته شد.

بنا بر آخرین آمار ثبت شده، تاکنون ۷۹.۲۴ درصد از کل ظرفیت در چهار استانِ سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و قم در برنامه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

در برنامه اقدام ملی مسکن، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی امسال و سال آتی در سراسر کشور احداث و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. مقرر است تا ۲۰۰ هزار واحد این برنامه توسط شرکت عمران شهرهای جدید در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شود.

بر اساس این گزارش، چهار شرط ثبت نام در برنامه اقدام ملی مسکن شاملِ متاهل و سرپرست خانوار، ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت مسکونی از سال ۸۴ و عدم بهره مندی از امکانات دولتی و تسهیلات دولتی است.

دفتر اقتصاد مسکن نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که استان قم با پنج شهر، خراسان شمالی با پنج شهر، خراسان جنوبی با ۲۳ شهر و سیستان و بلوچستان با ۱۸ شهر در برنامه اقدام ملی مسکن شرکت کرده‌اند. تاکید می‌شود نشانی ثبت نام برنامه اقدام ملی مسکن tem.mrud.ir است.

 

منبع : ایبنا