ادامه دار نبودن ریزش شاخص بورس

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد : در شرایط کنونی دلیل خاصی برای افت و ریزش شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها وجود ندارد.

به گزارش راهبرد بانک، محمد امیری با اشاره به معاملات این روزهای بازار سرمایه گفت: پس از رشدهای پیاپی و البته اصلاح قابل توجهی که شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌های محتلف در هفته‌های گذشته، این روزها بازار سهام به تعادل رسیده است و در آن فشار خرید زیاد یا فشار فروش چشمگیری دیده نمی‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته ذکر این نکته بویژه برای تازه‌واردان به بورس خالی از لطف نیست که بازار سرمایه تحت تاثیر خبرهای مختلف ممکن است نوسان داشته باشد و قرار نیست که هر روز در بازار سهام شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و رکود حاکم بر سایر بازارها بنظر می‌رسد بازار سرمایه یکی از بهترین گزینه‌های برای سرمایه‌گذاری و جریان نقدینگی باشد. این در حالی است که موضوعاتی مانند ثبات در بازار ارز نیز موجب شده تا چشم‌انداز سرمایه‌گذاری و تولید در شرکت‌ها با اطمینان بیشتری قابل رصد و تخمین باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که معاملات بازار سرمایه در روزها و هفته‌های پیش‌رو به کدام سمت و سو حرکت خواهد کرد، اذعان داشت: بنظر می‌رسد این روزها و طی روزهای آینده شاخص بورس کف ۳۰۰ هزار واحدی را برای خود محکم کند و فعلا شاهد بازار متعادلی باشم.

وی با اشاره به این که معاملات بازار سهام برای بازگشت به رونق نیاز به زمان دارد، گفت: دست به دست شدن و خرید و فروش سهام شرکت‌های مختلف در قیمت‌های فعلی نشانه مثبتی است که حکایت از رشد شاخص و قیمت‌ها در پی انتشار خبرهای مختلف مثبت در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در شرایط کنونی دلیل خاصی برای افت و ریزش شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها وجود ندارد؛ بر این اساس شرایط کنونی بهترین فرصت برای بروزرسانی و ایجاد ترکیب جدید در پرتفوی سهام معامله‌گران است.