ارزش لیر ترکیه افزایش یافت

ارزش لیر ترکیه چهارشنبه شب به دنبال اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه آنکارا، افزایش یافت.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از خبرگزاری آناتولی (ترکیه)، نرخ لیر دربرابر دلار آمریکا ۱.۳ درصد نسبت به روز سه‌شنبه کاهش یافت و از ۵.۸۱۰ لیر به ۵.۷۳۲ رسیده است. شاخص سهام های اصلی بازار بورس ترکیه نیز ۱.۹۴ درصد نسبت به روز سه‌شنبه افزایش یافت، همچنان که شاخص بخش بانکداری این کشور نیز ۲.۲۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد به وزارت خزانه‌داری این کشور دستور داده است، تمامی تحریم‌های وضع شده علیه ترکیه را که ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) به دلیل حمله این کشور به کردها در شمال شرقی سوریه صورت گرفت، لغو کند.

ترامپ همچنین اعلام کرده بود، تعرفه‌های واردات فولاد ترکیه را از ۲۵ به ۵۰ درصد خواهد رساند، علاوه بر آن، وزارت بازرگانی نیز مذاکرات تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری با آنکارا را متوقف خواهد کرد.

رییس جمهوری آمریکا ۱۵ مهرماه نیز دولت ترکیه را تهدید کرد، در صورتی که این کشور اقدامی در سوریه انجام دهد و از خطوط قرمز مد نظر وی فراتر رود، اقتصاد آنکارا را به طور کامل نابود خواهد کرد.