نرخ سکه با جهش جهانی بهای طلا صعودی شد

جهش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی، نرخ انواع سکه را در بازار صعودی کرد به شکلی که بهای هر سکه تمام در بازار تهران به چهار میلیون و ۱۵۵ هزار تومان رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری راهبرد بانک ،بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز (شنبه) ۱۳۰۳ دلار و ۲۰ سنت است؛ این فلز گرانبها پس از هفته ها افت و خیز بالاخره توانست وارد کانال جدید قیمتی شود.
براین اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار تهران چهار میلیون و ۵۳ هزار تومان، هر نیم سکه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است و سکه گرمی نیز ۷۴۰ هزار تومان قیمت گذاری می شود.
در بازار مصنوعات طلا نیز هر مثقال طلا یک میلیون و ۶۰۶ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۳۷۰ هزار تومان قیمت دارد.
در بازار ارز نیز صرافی های مجاز هر اسکناس یورو را ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان و هر دلار آمریکا ۱۱ هزار و ۷۵۰ تومان می فروشند؛ این در حالیست که پنجشنبه گذشته میانگین فروش هر یورو در سامانه سنا ۱۳ هزار و ۴۷۳ تومان و هر دلار ۱۱ هزار و ۶۷۹ تومان بود؛ در سامانه نیما حواله هر یورو ۹ هزار و ۶۴۴ تومان و هر دلار هشت هزار و ۱۳ تومان به فروش رفت.
نرخ ها در سامانه سنا بیانگر معاملات انجام شده توسط بانک ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می شود.
براساس اعلام بانک مرکزی، مجموع فروش ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما در هفته ای که گذشت حدود ۲۴۷ میلیون یورو و مجموع تامین ارز برای واردات در هفته گذشته حدود ۱۷۲ میلیون یورو بود.
هفته گذشته میانگین نرخ فروش حواله یورو در سامانه نیما ۸۹۶۱ تومان و میانگین نرخ خرید حواله یورو در هفته ای که گذشت ۹۵۰۹ تومان بود.