اتصال بورس ایران به آیسکو

عضویت بازار سرمایه ایران در کمیسیون‌ بین المللی اوراق بهادار از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش راهبرد بانک، سید مصطفی رضوی، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، ضمن اشاره به دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه بازار سرمایه گفت: خوشبختانه بازار سرمایه در چهل سال اخیر با پیشرفت های بسیار چشمگیری رو به رو شده است که به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوران قبل نیست.

وی افزود: بازار سرمایه همواره محلی برای رشد و ترقی جوانان نواندیش و نخبه و همچنین افراد تازه وارد برای سرمایه گذاری است، این مکان با پیشرفت دو رشته آی تی و مهندسی مالی همراه بود در واقع معتقدم بدون پیشرفت این دو تکنولوژی تحقق پیشرفت بورس کمی سخت ترمی شد.

رضوی بیان کرد:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ورود کامپیوتر به بازار سرمایه و توسعه زیر ساخت های این بخش بوده ایم.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پیشرفت بازار سرمایه در چند سال گذشته بیش از پیش به چشم می خورد و این موضوع ستودنی است. از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی، عضویت بازار سرمایه  در آیسکو است.

وی ادامه داد: موضوعی قابل توجهی که کشورهای همسایه و هم مذهب ما را به سرمایه گذاری در بورس ایران راغب کرده است؛ رشد و تعالی بر اساس مبانی شرع و اسلام است که با مشورت های بسیار با مراجع و کارشناسان اقتصاد اسلامی محقق شده است.

رضوی تاکید کرد: هرچند بازار سرمایه ایران، در ابتدای مسیر توسعه و تعالی قرار دارد اما همین میزان از رشد در این مرحله، زبانزد کمیسیون جهانی اوراق بهادار شده است.

وی افزود: در این سالها ابزارهای مالی، پولی و آی تی در بازار بورس افزایش داشته اند. این مکان محلی برای جذب نقدینگی های سرگردان در جامعه و بازارهای غیر حرفه ای است.

رضوی با اشاره به مقبولیت سیستم بورس ایران در مجامع بین المللی گفت: بازار سرمایه حتی در شرایط  تحریم هم نقش خوبی  ایفا می کند و در تلاش است تا با نزدیک شدن به ساز و کارهای جهانی به افزایش تنوع در جذب سرمایه گذار، دست یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان