خصوصی سازی صنعت بانکی اشتباه بود

طراحی و پیاده سازی نظام پولی اسلامی مسئولیت،وظیفه و هدف همه کارکنان نظام بانکی است و نباید آنرا فراموش کنیم این مسئولیتی است که بر عهده ی ماست و آیندگان از ما در این خصوص سوال می کنند که در این بخش چقدر خلق دانش کردیم و چقدر این دانش را پیاده کردیم.

به گزارش راهبرد  بانک ،  دکتر غلامحسن تقی نتاج مطالب فوق را در بین معاونین و روسای ادارات این بانک در نمازخانه ی اداره ی مرکزی عنوان کرد.

بنابراین گزارش مدیرعامل بانک قوامین در آستانه ی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با اشاره به گذشتن چهل سال پر فراز و نشیب از عمر انقلاب اسلامی گفت: چهلمین سال گشت انقلاب نزدیک است ونیک می دانید که چه عمرها و جانهائی برای این انقلاب تقدیم شد و چه عمرهائی برای تحقق اهداف والای انقلاب گذاشته شد تا این انقلاب بماند، رشد کند و قوی شود ولی معنای قوی شدن این نیست که دیگر خطری ما را تهدید نمی کند. وی افزود در سال ۵۷ انقلاب اسلامی ایران حرف از مکتب جدیدی زد و تمام چالش هائی که پشت سر گذاشتیم و در پیش رو داریم واکنش مکاتب مختلف به این حرف جدید است. آنهائی که با این حرف مخالف بودند تحمل نکردند و این طبیعی بود که سعی کنند انقلاب را در نطفه خفه کنند اما این انقلاب با لطف حضرت حق ادامه ی حیات داد و به چهل سالگی رسید. اما چون به چهل سالگی رسیدیم نباید فکر کنیم دیگر خطری ما را تهدید نمی کند. درست است که قوی تر شده ایم ولی خطرات هم با اشکال جدید هنوز ما را تهدید می کند و این نشانه ی زنده بودن هم هست.
دکتر تقی نتاج در ادامه اصل ۴۴ قانون اساسی را  اصلی بسیار ارزشمند دانست و گفت برای اجراء کامل و صحیح آن به زمان نیاز داریم. وی خصوصی سازی صنعت بانکی را اشتباه دانست و گفت: وقتی فهمیدیم کاری را اشتباه انجام داده ایم نباید آنرا ادامه بدهیم و باید در جهت اصلاح آن تلاش کنیم چون تکرار اشتباه دیگر نامش اشتباه، نیست.
نایب رئیس هیئت مدیره بانک قوامین افزود نتایج خصوصی سازی صنعت بانکی را دیدیم که فقط تولید سمّ بود. وی گفت نصف نقدینگی موجود سمی است و نه تنها رونق ایجاد نمی کند بلکه دارد مشکلاتی را برای اقتصاد ما ایجاد می کند که همزمانی بروز این مشکلات با خباثت برخی مکاتب مخالف انقلاب ما باعث می شود فشارها روی ما بیشتر شود. وی ادامه داد نقدینگی سمیّ تورم ایجاد می کند، بیکاری را زیاد می کند، موجب گرانی می شود و اینها همان چیزهائی است که دشمنان ما انتظار دارند در درون کشور ما بروز کرده و تقویت شود. پس وظیفه ی ماست که از درون مراقب باشیم تا زمینه های موفقیت آنها را از بین ببریم.
دکتر تقی نتاج دولتی سازی صنعت بانکی را تنها راه برون رفت از شرایط سخت و پیچیده فعلی در اقتصاد کشور دانست و گفت: انشاالله شاهد تصویب هر چه زودتر قانون بانکداری اسلامی باشیم و برای اجرائی کردن آن تلاش کنیم چون تا ابد این سوال پیرامون عملکرد ما در حوزه ی صنعت بانکی وجود دارد که در این سالها چقدر برای پیاده سازی نظام پولی اسلامی گام برداشته ایم.
 

منبع :اداره روابط عمومی بانک