هفت هزار باجه روستایی پست بانک در کشور فعال است

مدیرعامل پست بانک ایران گفت : اینک هفت هزار باجه روستایی پست بانک در کشور فعال و در حال خدمات رسانی به ساکنان مناطق دورافتاده هستند.

به گزارش راهبرد بانک"،خسرو فرحی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار کرمان افزود: پست بانک یک بانک دولتی دو ماموریت ایجاد زمینه دسترسی تمام مردم به خدمات بانکی در نقاط روستایی و تامین مالی خرد است. 
وی با اشاره به شناسایی روستاهای محوری برای استقرار باجه های پست بانک و توسعه خدمات این بانک، ادامه داد: دسترسی واقعی مردم به خدمات بانکی را ایجاد کرده ایم. 
فرحی عنوان کرد: پست بانک روز به روز موثرتر در حوزه تامین مالی های خرد ورود می یابد و عامل انحصاری صندوق توسعه ملی در طرح روستایی و تامین مالی خرد هستیم. 
مدیرعامل پست بانک ایران با اشاره به اینکه پست بانک در حوزه های پتروشیمی، آب، نیروگاهی ودیگر موارد مشابه ورود کرده است، گفت : ۴۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه مالی منابع دریافت کرده و تخصیص پیدا کرده است و برای ورود به طرح های بزرگ در استان های مختلف از جمله کرمان آماده هستیم. 
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان نیز گفت: پست بانک به روز ترین خدمات الکترونیک را در حوزه روستایی ارائه می کند. 
مسعود الهامی افزود: به سختی توانسته ایم از فرصت های جدید اشتغال زایی استفاده کنیم که بهترین آن فناوری اطلاعات و استفاده از نخبگان برای توسعه است و در این رابطه بالغ بر ۱۰۰ طرح را جذب کرده ایم و ۷۰ طرح در کمیته تخصصی تائید و به بانک ها معرفی شده اند.
** دلسوزانه به حوزه اشتغال ورود کنیم 
استاندار کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال جوانان حتی یک روز و یک دقیقه برای ما مهم است و باید دلسوزانه در این حوزه ورود کنیم افزود: جای خوشحالی است که جایگاهی در روستاها برای عرضه خدمات و توسعه اشتغال داشته باشیم و پست بانک در این حوزه کمک های بسیار زیادی کرده است. 
محمد جواد فدائی از همکاری های پست بانک تقدیر کرد و ادامه داد: امکانات زیرساختی بسیار خوبی در روستاها وجود دارد اما با وجود این خدمات، برخی روستاها خالی از سکنه هستند. 
فدائی به توسعه حاشیه نشینی در شهرها از جمله در استان کرمان اشاره و بیان کرد: روستائیان مهاجرت کرده به شهرها، در جای بسیار نامناسبی زندگی می کنند و اگر در روستاها ایجاد اشتغال شده بود و خدمات به آنها ارائه می شد، از مهاجرت آنها به مناطق شهری جلوگیری می شد. 
فدائی با بیان اینکه ایجاد شغل در روستاها و ارائه خدمات به روستائیان یکی از دغدغه های مسئولان است، بیان کرد: لازم از خدمات پست بانک تقدیر شود. 
وی بر لزوم استفاده از تمام منابع موجود برای توسعه اشتغال در شهرها و روستاها تاکید کرد و گفت: در رابطه با کنسرسیومی که برای تامین منابع پروژه انتقال آب تشکیل شده، کار به طول انجامیده و هنوز برخی بانک ها این تفاهم نامه را امضا نکرده اند که امیدواریم با امضای آن در هفته آینده، منابع مالی این پروژه تامین و کار ادامه یابد.