ماکرون: اعضای گروه ۲۰ خواهان روشن شدن زوایای قتل خاشقجی هستند

رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با ولیعهد سعودی می گوید که کشورهای عضو گروه ۲۰ خواهان روشن شدن واقعیات و زوایای پنهان در پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی هستند.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز شنبه یکم سپتامبر (دهم آذرماه) در حاشیه نشست گروه بیست کشور صنعتی که در شهر «بوئنوس آیرس»، پایتخت آرژانتین برگزار شد، اظهار داشت که به «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی گفته است که کشورهای عضو گروه ۲۰ خواستار «روشن شدن زوایا و واقعیات مربوط به پرونده قتل [جمال] خاشقجی هستند».

گفتنی است که قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول روابط این پادشاهی را با شمار زیادی از کشورهای غربی تیره و تار و وجهه ولیعهد سعودی را به شدت تخریب کرده است. این در حالی است که محمد بن سلمان همچنان مدعی عدم آگاهی قبلی از این قتل فجیع است!

به گزارش مهر، ویدئویی که از گفتگوی خصوصی امانوئل ماکرون با محمد بن سلمان در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ منتشر شده، گویای آن است که در میانه این مکالمه رئیس جمهوری فرانسه به ولیعهد عربستان می‌گوید که «تو هیچ وقت به حرف من گوش نمی‌کنی».

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام فرانسوی نوشت که این مکالمه درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف عربستان سعودی و بحران سیاسی در یمن بوده است.

محمد بن سلمان نیز در پاسخ به ماکرون می‌گوید که «نه، من حتما گوش می‌کنم!»

منبع :خبرگزاری مهر