میراشرفی رییس کل گمرک ایران شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی، در حکمی مهدی میر اشرفی را به سمت معاون وزیر و رییس کل جدید گمرک جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

به گزارش راهبرد بانک، از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران، در متن حکم فرهاد دژپسند خطاب به میر اشرفی آمده است: انتظار می رود در راستای اسناد بالا دستی نظام، برنامه های دولت دوازدهم و برنامه های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مواردی چون 'پیاده سازی سریع و کامل طرح جامع گمرک الکترونیکی نوین، گسترش ارتباط با سازمانهای بین المللی و تقویت همکاریهای منطقه ای در حوزه تجارت فرامرزی، برون سپاری ارایه خدمات منطبق بر سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و طرح ریزی شیوه های نوین مشارکت بخش خصوصی در ارتقاء زیرساختهای گمرکی، بازمهندسی و اصلاح فرآیندها در رویه های مختلف گمرکی با هدف چابک سازی و افزایش سرعت و دقت در تشریفات گمرکی و اصلاح نظام ارزشگذاری کالاهای وارداتی و صادراتی گمرکی در اولویت برنامه های گمرک قرار گیرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در این حکم، بهبود و ارتقای رتبه ایران در شاخص تجارت فرامرزی با همکاری سایر دستگاه های ذینفع و توسعه سرمایه انسانی گمرک با هدف افزایش اثربخشی نظام گمرکی را از دیگر اولویت های برنامه ای گمرک مورد تاکید قرار داد.
میراشرفی دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت بازرگانی است و در سوابق شغلی وی نیز ، سمت های چون مشاور رئیس کل و مدیرکل بازرسی گمرک، مدیرکلی گمرکات استان مرکزی، شهید رجایی بندرعباس و ناظر گمرکات استان هرمزگان به چشم می خورد.
وزیر اقتصاد همچنین در حکم جداگانه ای، هادی رحمانی را به عنوان مشاور جوان وزیر منصوب کرد.
دژپسند در این حکم، خواستار پیگیری مواردی چون ارتباط با صاحبنظران اقتصادی جوان کشور و ایجاد زمینه های لازم به منظور ارتقاء مشارکت آنان در فرآیند تصمیم گیری و سیاستگذاری، ارایه نظرات تخصصی مشورتی و تهیه گزارش های راهبردی با موضوع ارتقاء نظام تامین مالی کشور و اهتمام ویژه در تشکیل خانه اقتصاددانان شده است.