۳۵ شرکت برای ورود به بورس درخواست کردند

معاون بورس تهران اعلام کرد : ۳۵ شرکت برای ورود به بورس درخواست داده اند.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از بورس تهران، مجید نوروزی از پذیرش دو تامین سرمایه و ۷ شرکت و تقاضای پذیرش ۳۵ شرکت دیگر در این بورس خبر داد و گفت: پرونده تعداد زیادی هم با مجموع سرمایه ۱۱ هزار میلیارد تومانی تکمیل نشده است.

موافقت با پذیرش ۷ شرکت

معاون بورس تهران در خصوص شرکت‌هایی که در بورس پذیرش شده و در انتظار درج نماد هستند، گفت: شرکت های «صنعت غذایی کوروش، شرکت‌های لیزینگ پارسیان، لیزینگ کارآفرین، تولید نیروی برق آبادان، سرمایه‌گذاری سیمان تامین، بهساز کاشانه تهران و سپید ماکیان» از جمله شرکت‌هایی هستند که در جلسه هیات پذیرش با ورود آنها به بورس موافقت شده و با احراز شرایط تعیین شده در آینده نزدیک نماد آنها درج خواهد شد.

۲ تامین سرمایه در راه تالار شیشه ای

وی به پذیرش دو شرکت تامین سرمایه در بورس تهران اشاره کرد و افزود: دو تامین سرمایه امین و تمدن نیز در فهرست شرکت‌های بورس تهران پذیرش شده‌ و در انتظار درج نهایی هستند. همچنین درج نماد دو شرکت لیزینگ اقتصاد نوین و توسعه و عمران امید در جلسه ۱۷ خرداد در هیات پذیرش مطرح و با پذیرش آنها نیز موافقت شد که پس از احراز شرایط تعیین‌شده در فهرست نرخ‌های بورس درج خواهند شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در حال‌حاضر حدود ۳۵ شرکت نیز متقاضی پذیرش در بورس هستند که با تکمیل مدارک و مستندات تعیین‌شده در دستورالعمل پذیرش پرونده آنها به ترتیب در جلسه هیات پذیرش مطرح خواهد شد.

انتقال نماد از فرابورس به بورس

نوروزی به انتقال نماد دو شرکت از فرابورس به بورس اشاره و عنوان کرد: انتقال نماد شرکت های کاغذ پارس و بورس انرژی نیز در جلسه هیات پذیرش مطرح و با انتقال آنها به بورس تهران موافقت شد. تعداد زیادی شرکت متقاضی پذیرش در بورس هستند که پرونده آنها تاکنون در هیات پذیرش مطرح نشده و منتظر تکمیل مدارک و مستندات آنها هستیم. سرمایه اسمی این شرکت‌ها در حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

 

 

منبع : ایبنا