کاهش ۴۰ درصدی ارزش معاملات بورس

آمارهای منتشر شده از سوی بورس تهران برای معاملات هفته اول آبان ماه حاکی از آن است که ارزش کل معاملات نسبت به هفته قبل با ۴۰ درصد کاهش مواجه شده است.

به گزارش راهبرد بانک، در پایان معاملات هفته منتهی به ۸ آبان ماه ۹۸، شاخص کل با ۳۸۵۳ واحد افزایش معادل ۱.۲۶ درصد نسبت به هفته قبل، به رقم ۳۰۹.۶۶۱ واحد رسید.

رشد ۴ درصدی شاخص کل هم وزن

بر اساس این گزارش، شاخص کل هم وزن با ۳۷.۳۷ واحد افزایش معادل ۴.۶۲ درصد  به ۸۴.۵۶۲  واحد را به نمایش گذاشت.

صعود همزمان شاخص بازار اول و دوم

از سویی دیگر، شاخص بازار اول با ۲۶۱۸ واحد افزایش به ۲۲۵.۸۷۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۸.۶۵۹ افزایش به ۶۲۷.۷۸۱ واحد رسید و به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۱۷ درصد و شاخص بازار دوم با  ۱.۴۰ درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

کاهش ۴۰ درصدی ارزش کل معاملات

در همین حال، در ۳ روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۳۰.۹۱۸ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۴۰ درصد کاهش یافت.

در ضمن تعداد ۷.۰۸۲ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۱۵۶ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۴۱ درصد و  ۱۲.۸ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

عملکرد صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله

این درحالی است که  تعداد ۳۱۷ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۲۳۹  میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و هرکدام به ترتیب با ۴۰ و ۴۱ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

وضعیت بازار بدهی

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۱۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۵۰ میلیارد ریال معامله شد.