چین؛ جذب سرمایه‌گذاران خارجی و رشد ۱۰ میلیارد دلاری اوراق قرضه

با وجود رشد ۱۰ میلیارد دلاری اوراق قرضه چین در ماه آوریل، تمایل سرمایه گذاران جهانی به این اوراق در حال رشد است.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از راشاتودی، براساس داده های سپرده گذاری و تهاتر مرکزی چین (CCDC)، کل مبلغ اوراق قرضه یوان متعلق به موسسات خارج از کشور تا پایان ماه گذشته (آوریل) به ۳.۲۲ تریلیون یوان (بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار) رسیده است.

این داده ها نشان می دهد که این رقم ۶۴.۸۶ میلیارد یوان حدود ۱۰ میلیارد دلار نسبت به ماه قبل و تقریباً ۹۰ میلیارد دلار از آگوست ۲۰۲۰ افزایش یافته است. به طور خاص، اوراق قرضه خزانه بیشترین رشد ماهانه به میزان ۵۱.۷۴ میلیارد یوان حدود ۸ میلیارد دلار را داشته است و سپس اوراق قرضه صادر شده توسط بانک ها قرار گرفتند.

تحلیل گران می گویند ثبات دارایی های یوآن با وجود اثر منفی همه گیری بر اقتصاد جهان، تمرکز اصلی سرمایه گذاران جهانی خواهد بود. چین دومین بازار بزرگ اوراق قرضه جهان را در اختیار دارد و این دولت اخیراً تلاش های خود را برای جذب سرمایه گذاران خارجی افزایش داده است.

سال گذشته، FTSE راسل، افزودن اوراق قرضه دولت چین در شاخص اوراق بهادار اقتصادهای توسعه یافته را تصویب و اعلام کرد. قرار است حدود ۱.۵ تریلیون دلار از بازار اوراق قرضه به ارزش ۱۶ تریلیون دلار چین در اکتبر سال جاری باشد.