میرتاج‌الدینی: عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای دستاورد بزرگی بود

گروه استان‌ها ـ رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دوره ناهماهنگی بین نهادهای دولت، مجلس و غیره سپری شده است گفت: با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی اکنون دوران هماهنگی و همگرایی برای برطرف کردن مشکلات مردم است.

به گزارش راهبرد بانک، به نقل از تسنیم، «حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دوره ناهماهنگی بین نهادهای دولت، مجلس و غیره سپری شده است اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی، اکنون دوران هماهنگی و همگرایی برای برطرف کردن مشکلات مردم است.

وی با بیان اینکه این همگرایی در فضای بین‌المللی هم جواب داد و دستاوردهای مهمی در عرصه بین‌المللی ایران داشت افزود: عضویت دائمی ایران در شانگهای دستاورد بزرگی بود که نزدیک به دو دهه پیگیر عضویت بودیم و با حضور آیت‌الله رئیسی و تیم جدید وزارت خارجه به نتیجه رسیدیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی در مورد وضعیت آب تبریز خاطرنشان کرد: وضعیت آب از طرف نمایندگان پیگیری شد و در تابستان امسال ۴۵ میلیارد تومان از دولت برای اصلاح خطّ انتقال سد نهند و حفر چاه‌های جدید در جهت رفع موقت تنش آبی به استان آوردیم.وی اضافه کرد: این اعتبار به‌صورت اولیه مشکل تنش آبی تبریز را برطرف کرد اما باید برای برطرف شدن پایدار آن برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین فرآیند انتقال آب ارس به تبریز گفت: انتقال آب ارس به تبریز یک پروژه ۱۰ساله است و با پیگیری جدی باید به پیمانکار قوی واگذار شود تا سریع‌تر دغدغه تنش آبی تبریز را برطرف کند.

وی ادامه داد: شروط لازم برای ترک مناقصه پروژه انتقال آب ارس اعلام شده و درخواست ما این است که جلسه تصمیم‌گیری بین وزارت نیرو، اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه برگزار شود و این موضوع حل شود.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: شش نماینده تبریز به‌همراه نمایندگان شهرهای در مسیر انتقال آب، شهرهای شبستر و مرند درخواست اقدام سریع در این حوزه دارند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه "باید در ردیف بودجه ۱۴۰۱ ردیف اعتبار ملی این پروژه را افزایش دهیم"، افزود: در مورد متروی تبریز و مقبرة الشعرا هم باید ردیف بودجه و باید میزان بودجه را در ردیف بودجه سال آینده افزایش دهیم. در مورد بافت فرسوده، حاشیه‌نشینی، طرح‌های مدرن پسماند و هوشمندسازی تبریز هم باید از دولت مطالبه داشته باشیم و این پروژه‌ها را در تبریز اجرایی کنیم تا سهم دولت هم پای کار بیاید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در مورد حریم تبریز هم توضیح داد و گفت: نباید از گزارشات کارشناسی عدول کنیم چرا که ضرر خواهیم کرد. 5 سال برای تدوین طرح تفصیلی زمان گذاشته‌ایم و اکنون نباید با یک اقدام، کل آینده تبریز دچار چالش شود و در شورای‌عالی معماری و شهرسازی مشکل حریم تبریز و باسمنج را یک بار برای همیشه حل کنیم.