موحدی کرمانی: سران سه قوه باید مطیع رهبر معظم انقلاب باشند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در غیاب امام زمان (عج) به عنوان نایب ایشان است و باید سران سه قوه مطیع ولی فقیه بوده و برنامه های خود را زیر نظر رهبری اجرا کنند

به گزارش راهبرد بانک، آیت الله «محمدعلی موحدی کرمانی» در خطبه نخست این هفته نماز جمعه تهران افزود: اگر امام زمان (عج) امروز حضور داشت حکومت را بر مبنای اسلام اداره می کرد که البته رهبر معظم انقلاب نیز در غیاب ایشان همین کار را انجام می دهد و سیاست های کلی کشور در امر فرهنگ، اقتصاد، نظامی، انتظامی و دیگر امور به مدیریت ایشان و با مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین و ابلاغ می شود.
وی از کم توجهی به سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) انتقاد کرد و ادامه داد: خداوند متعال می فرماید سنت و قانون ما در نظام خلقت این است که می خواهیم مستضعفان را از دست مستکبران نجات دهیم و اینکه حضرت مهدی (عج) با ظهور خود دنیا را پر از عدل و داد و حکومت عدل الهی و جهانی را در سراسر کره زمین حاکم می کند بر اساس همین سنت است.
موحدی کرمانی به حکومت پیامبرانی مانند موسی، یوسف، داود، سلیمان، ذوالقرنین، پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) اشاره کرد که بر اساس سنت الهی شکل گرفته و پیروز شدند و اضافه کرد: در پایان همه این حکومت ها، حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است؛ البته شرط خداوند متعال برای اینکه مستضعفان زیر سلطه مستکبران نباشند این است که آنها به میدان بیایند و توطئه های ظالمان را نقش بر آب کنند.
وی با استناد به آیات قرآن تاکید کرد حق مانند درخت تنومندی است که ریشه های آن فرسنگ ها در زمین فرو رفته است و شاخه هایش به آسمان صعود کرده و البته این درخت (حق) ماندنی است اما باطل همانند بته ای روی زمین می روید و حتی با فشار دست یک بچه از ریشه بیرون می آید.
وی از مسئولان خواست به این آیه قرآن توجه کنند که «خداوند می فرماید ما بندگانی داریم که به آنان نعمت دادیم تا این نعمت را به دیگران برسانند، به آنها قدرت دادیم تا به نفع مظلومان استفاده کنند و آنان را از ظلم برهانند و به نفع گرسنه ها از این قدرت استفاده کنند و گرفتاران را نجات دهند؛ اگر آنان به این خواست و وظیفه عمل کردند نعمت را در دست آنها حفظ می کنیم اما اگر نرسیدند نعمت را به دست دیگری می دهیم؛ این حکم و اراده خداوند است».
«مستضعفان نیز باید توجه داشته باشند اگر می خواهند نجات یابند باید پاک و دین باور باشند و جایی که فرمان دفاع داده می شود حرکت کنند».
وی اضافه کرد: مردم ایران زمانی که ما خوار و ذلیل بودیم و شاه برده آمریکا بود، به میدان آمدند و از شاه ابزار انزجار کردند و در نهایت پیروز شدند.
آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: ائمه اطهار و امامان علیهم السلام مامور برپا کردن حق به شمار می روند؛ به شرط آنکه که مردم نیز همراهی کنند. زیرا تاریخ نشان داده است زمانی که مستضعفان با امام خود همراه نشدند ذلیل دست حجاج ها و یزیدی ها شدند و اکنون سنت الهی بر این است که مردم جهان باید همراه حضرت مهدی (عج) باشند تا ریشه ظلم قطع شود.