مهلت ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان بورس تمدید شد

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) مهلت ثبت نام سهامداران در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) را بدون تعیین تاریخ جدید، تمدید کرد.

به گزارش راهبرد بانک،ثبت نام در سامانه سجام از تیرماه امسال آغاز شد و مهلت آن تا چهارم دی ماه اعلام شده بود.
همه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادارو بورس‌های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلفند در این سامانه ثبت نام کنند.
به گزارش دوشنبه تارنمای سازمان بورس و اوراق بهادار، در اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی آمده است: مهلت جدید برای ثبت نام در این سامانه پس از طرح و تصمیم گیری در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام می شود. 
سهامداران می توانند با مراجعه به تارنمای www.sejam.ir به طور الکترونیکی ثبت نام کنند.
احراز هویت ثبت نام کنندگان سامانه سجام در بیش از ۴۰۰ دفتر پیشخوان دولت و کارگزارهای منتخب در سراسر کشور آغاز شده است.
متقاضیان، با دریافت پیامک از زمان احراز هویت خود مطلع می شوند. 
سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان ورودی به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است.
همه فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت می کنند و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مختلف خواهند بود.
از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره تلفن، نشانی الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می شود و بدین ترتیب، هیچ نهاد مالی به دریافت دوباره اطلاعات آن سهامدار نیاز ندارد. 
به گزارش ایرنا، «حسن امیری» معاون سازمان بورس و اوراق بهادار، چندی پیش گفت: با راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، کدهای مشکوک و ناشناخته معاملاتی شناسایی و از وقوع تخلفاتی مانند پولشویی در بورس جلوگیری می شود.

منبع: ایرنا