مدیران بانک صنعت و معدن برای پیگیری مصوبات استانی دولت به فارس سفر کردند

مدیران بانک صنعت و معدن با هدف پیگیری و اجرایی کردن مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور به استان فارس و بررسی طرح‌های صنعتی تامین مالی شده توسط این بانک به این استان سفر کردند.

به گزارش راهبرد بانک، از روابط عمومی بانک صنعت و معدن استان فارس، مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور در نشستی  با معاون استاندار فارس و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت:‌ هر یک از ما به نوبه خود وظیفه داریم در  رشد اقتصادی وتوسعه کشور از هیچ اقدامی فروگذار نکنیم.
علی خورسندیان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین افزود: بر اساس شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری مکلفیم مشکلات و موانع را از پیش پای تولیدکنندگان برداریم تا با افزایش سطح تولید و اشتغال شاهد افزایش سطح رفاه در جامعه باشیم.
وی که درباره نحوه مساعدت و حمایت از صنایع استان فارس سخن می گفت، اظهار داشت:‌ بانک صنعت و معدن در عرصه اقتصادی کشور یک بانک تخصصی تاثیرگذار است و این موضوع واقعیتی ملموس است که حاصل تلاش و کوشش یکایک همکاران می باشد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایجاد و افزایش اعتماد به شبکه بانکی را عامل موفقیت بانک ها و پیش زمینه افزایش سطح فعالیت و اثرگذاری آنها در افزایش سرمایه گذاری های کلان در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی کشور دانست و تاکید کرد: مشتری محوری یک اصل اساسی و تغییر ناپذیر در حوزه عملکرد بانک هاست و تمام فرآیندها و شیوه های خدمت رسانی با محوریت رضایت مشتری طراحی و اجرا می شود.

حمایت از طرح‌های صنعتگران که توجیه پذیر باشند
خورسندیان  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و لزوم تحقق برنامه راهبردی بانک صنعت و معدن ادامه داد: توجه به صنایع صادرات گرا، دانش محور و فناوری های نوین نخستین اولویت بانک صنعت و معدن در گزینش و حمایت از طرح های صنعتی است و چنانچه صنعتگران در ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی خود به این امر توجه داشته باشند و طرح آنان نیز از توجیه پذیری مناسبی برخوردار باشد برای تامین مالی مورد مساعدت قرار می گیرند.

تمرکز منابع بانکی نباید در نقاطی باشد که با انباشت سرمایه و ثروت مواجه هستند
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه با اشاره به جایگاه این بانک به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای مهم در عرصه تولید و اشتغال در نقاط مختلف کشور گفت: نباید تمرکز منابع بانکی در نقاطی از کشور باشد که با انباشت سرمایه و ثروت مواجه هستند.
وی ادامه داد: در هر استان کشور به فراخور اقلیم، نیروی کار  مزیت های ویژه ای برای ایجاد و گسترش صنایع مختلف وجود دارد که باید به درستی شناسایی شده و پس از بررسی توجیه اقتصادی، فنی و مالی و با رعایت ملاحظات زیست محیطی و  ارزیابی هزینه- فایده مورد اجرا و حمایت قرار گیرند.
خورسندیان همچنین در جمع کارکنان مدیریت استانی بانک صنعت و معدن در فارس، ایجاد فضای صمیمانه برای ارتباط سازنده، یادگیری و انتقاد را وظیفه مدیران دانست.
وی تاکید کرد: در رفتار با مشتری رعایت احترام و وظیفه شناسی اصل اول است که در تعامل همکاران با یکدیگر نیز باید مدنظر قرار گیرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین اظهار داشت:‌ این بانک از حیث تعدد و پراکندگی شعب در سطح کشور با محدودیت هایی مواجه است اما با افزایش راندمان کاری نیروی انسانی و افزایش سطح خدمات خود در بستر بانکداری دیجیتال و بانکداری باز توانسته است بر مشکلات ناشی از این محدودیت فائق آمده و پاسخگوی نیاز مشتریان در سراسر کشور باشد و در ذهن مشتریان بانکی خوشنام باشد.

حسین عسکری قائم مقام و عضو هیات مدیره نیز با اشاره به لزوم استفاده از نقطه نظرات همکاران شعب در اصلاح فرآیندها تاکید کرد، برنامه ریزی برای ایجاد تحول و دستیابی به اهداف راهبردی بانک یک اصل مهم در فضای رقابتی برای ارائه خدمات بانکداری است.
وی تاکید کرد: برای حفظ جایگاه بانک و جلب رضایت مشتریان باید همگام با تکنولوژی روز و فناوری های نوین  و نوآوری در طراحی محصولات و خدمات تلاش کنیم.

رتبه نخست در پرداخت تسهیلات تولید و کارآفرینی به واحدهای استان فارس
همچنین در این جلسه محسن ربانی زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با ابراز رضایت از عملکرد بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸  از اقدامات سازنده و دستاوردهای ارزشمند این بانک در اجرای طرح های زیربنایی و توسعه اقتصادی استان تقدیر کرد.
وی اظهار داشت:  بانک صنعت و معدن در این استان حائز رتبه اول در پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ در میان سایر بانک هاست و استاندار فارس نیز از این بابت بانک را مورد تقدیر قرار داده است
به گزارش ایرنا، کلیات تبصره ۱۸ به منظور ایجاد، توسعه، تولید اشتغال و کارآفرینی بوده و از محل منابع ردیف ۲۸ مصارف جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل منابع سازمان هدفمندسازی یارانه ها به استان های کشور اختصاص پیدا کرده است.

ارائه گزارش از مصوبات حوزه صنعت سفر استانی دولت
در این جلسه مدیر استانی بانک صنعت و معدن گزارش مبسوطی از مصوبات سفر ریاست جمهوری و اقدامات انجام شده توسط بانک صنعت و معدن برای اجرایی شدن این مصوبات و همچنین دیگر طرح های مهم تامین مالی شده و در دست بهره برداری بانک و عملکرد شعب بانک در این استان ارائه کرد.

رئیس‌جمهوری و اعضای هیات دولت ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰ در هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان فارس سفر کردند که این سفر با اختصاص اعتبارات و مصوباتی برای توسعه و عمران این استان همراه بود.