قیمت سکه تمام حدود ۵۰۰ هزار تومان حباب دارد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز در بازار سه میلیون و ۶۸۰ هزار تومان به خریداران عرضه شد و بنابراین بهای آن حدود ۵۰۰ هزار تومان نسبت به نرخ واقعی آن حباب دارد.

به گزارش راهبرد بانک ،بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به سه میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسیده و نیم سکه یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان فروخته شد.
معامله گران هر قطعه ربع سکه را یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و هر سکه گرمی را ۶۴۵ هزار تومان عرضه کردند. 
همچنین در حالی که در بازارهای جهانی بهای هر اونس طلا حدود یک هزار و ۲۸۵ دلار قیمت گذاری می شود، بهای هر مثقال طلا در بازار تهران یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۳۳۴ هزار و ۷۳۰ تومان تعیین شده است.
در بازار ارز نیز، قیمت ارزهای عمده در صرافی های بانکی نسبت به یک روز گذشته تغییری نداشت و هر یورو ۱۲ هزار و ۵۰۰تومان و هر دلار آمریکا ۱۰ هزار و ۵۴۵تومان عرضه شد.
دیروز در سامانه سنا بهای فروش هر یورو به طور میانگین ۱۲ هزار و ۴۵۵ تومان و هر دلار آمریکا ۱۰ هزار و ۶۵۰ تومان بود و در سامانه نیما حواله هر یورو ۹ هزار و ۹۲۶ تومان به فروش رفت اما داد و ستدی روی حواله های دلاری انجام نشد.
نرخ ها در سامانه سنا بیانگر معاملات انجام شده توسط بانک ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می شود.

منبع :ایرنا