عرضه ارز از تقاضا سبقت گرفت؛

فقط ۴۰ درصد ارز صادرکنندگان به فروش رفت؛ ۶۰ درصد خریدار نداشت

آمار صرافی‌ها کاهش تقاضا برای ارز را نشان می‌دهد به‌طوری‌که امروز صادرکنندگان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ارز در صرافی‌ها عرضه کردند که تنها ۷۰۰ هزار دلار (کمتر از ۴۰ درصد) بفروش رفت و برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دیگری خریداری وجود نداشته است.

به گزارش راهبرد بانک،قیمت‌ها در بازار ارز در چند روز گذشته با رشد قیمت همراه شد که فعالان بازار این افزایش به دلیل فضای روانی عنوان کردند.

بانک مرکزی هم‌زمان با افزایش قیمت ارز  برای ایجاد ثبات و بازگشت تعادل به بازار تصمیماتی را گرفت و به صرافی‌ها اجازه داد که  ارز (اسکناس) صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز (بدون محدودیت) بفروشند.

فعالان بازار ارز پس از اجرای ‌شدن تصمیمات بانک مرکزی از افزایش عرضه ارز و تعدیل قیمت‌ آن خبر دادند، به‌طوری‌که فقط امروز نرخ دلار به‌عنوان شاخص بازار ارز ۱۲۰۰ تومانی کاهش یافت.

به گفته فعالان هم اکنون در بازار ارز مازاد عرضه وجود دارد و خریداری نیست به‌طوری‌که همچنان و در روزهای آینده باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها باشیم.

گزارش آمار صرافی‌ها از عرضه و تقاضای ارز نشان می‌دهد که از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ارزی که صادرکنندگان امروز ‎در صرافی‌ها عرضه کردند، تنها ۷۰۰ هزار دلار (کمتر از ۴۰ درصد) بفروش رفته و تقاضا داشته است؛ به‌نوعی برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دیگری خریداری وجود نداشته است.