فساد، اقتصاد خاکستری را گسترش می دهد

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت مقابله با فساد گفت: فساد منجر به تقویت اقتصاد زیرزمینی و خاکستری شده و می‌تواند علتی برای توسعه فقر باشد.

به گزارش راهبرد بانک به نقل از پارسینه ،محمد شریعتمداری روز یکشنبه در جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در سالن کنفرانس وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر شفافیت همراه با اطلاع رسانی باشد می‌تواند بهترین راهکار برای جلوگیری از فساد محسوب شود.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه ما به دنبال توسعه شفاف‌سازی با هدف جلوگیری از بروز فساد در جامعه هستیم، ادامه داد: اگر بتوانیم در یک دوره زمانی مشخص با فساد مبارزه کنیم، بدون تردید کشور را از ابتلا به بلایای بزرگ و نجات داده ایم.
شریعتمداری با تاکید بر ضرورت مقابله عملیاتی با فساد تصریح کرد: شورای عالی رفاه باید برای مقابله با فساد سیاست‌های اجرایی تدوین کند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ناپایداری صندوق‌ها را یکی از چالش‌های اجتماعی فعلی برشمرد و گفت: یکی از علل بروز این مشکل در صندوق‌های بازنشستگی این است که منابع دریافتی بیمه شدگان به شکل صحیحی سرمایه گذاری نشده است.
وی افزود: امروز ناچار هستیم حقوق افراد شاغل و بازنشسته را از محل بودجه عمومی پرداخت کنیم که نشان می‌دهد منابع صندوق‌ها به شکل درست سرمایه گذاری نشده اند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نظام عمومی صندوق‌ها از یک نقص بزرگ رنج می‌برد، خاطرنشان ساخت: باید تلاش کنیم این نواقص با کمک دولت و مجلس برطرف شود.