ضرورت تسریع دولت در افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها

به گزارش راهبرد بانک ، رحیم زارع رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرده است تا رئیس مجلس با رئیس جمهور مذاکره کند تا هر چه سریعتر افزایش تعرفه برق پرمصرف ها در دولت به تصویب برسد. متن نامه زارع به لاریجانی بدین […]

به گزارش راهبرد بانک ، رحیم زارع رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرده است تا رئیس مجلس با رئیس جمهور مذاکره کند تا هر چه سریعتر افزایش تعرفه برق پرمصرف ها در دولت به تصویب برسد.

متن نامه زارع به لاریجانی بدین شرح است:

پیرو جلسات برگزار شده در کمیته اقتصاد مقاومتی کمیسیون اقتصادی مجلس و بررسی های کارشناسی صورت گرفته که خروجی آن در قالب گزارش سیاستی "بررسی ابعاد و آثار حل بحران خاموشی از طریق اصلاح تعرفه مشترکین پرمصرف خانگی" خدمت جنابعالی تقدیم گردید و مجددا به پیوست تقدیم می شود، ضروری است هیئت وزیران هرچه سریعتر جهت اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف تصمیم گیری نماید.
لازم به ذکر است که پیش از این وزارت نیرو در سال ۹۳ برای این مسئله اقدام نموده بود، اما رئیس جمهور محترم آقای دکتر روحانی شخصا با نظر وزارت نیرو مخالفت کرد. در سال جاری نیز این وزارتخانه به منظور جلوگیری از بحران خاموشی برق در تابستان ۹۸ این اقدام را در دستور کار قرار داده است؛ اما شنیده ها حاکی از آن است که رئیس جمهور کماکان موافق این اقدام حیاتی نیست.
با توجه به بررسی های کارشناسی انجام شده و نظر مساعد کمیسیون انرژی، مرکز پژوهش ها و کمیته اقتصاد مقاومتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از جنابعالی تقاضا می شود اولویت و اهمیت این مسئله را به رئیس جمهور محترم تاکید فرمایید تا از اقدامی برخلاف منافع ملی کشور ممانعت شود.

منبع :فارس