شیوه های بازیابی رمز برای فراموش کنندگان رمز کارت سوخت

مالکان خودرو و موتورسیکلت هایی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اند، نیازی به ثبت نام دوباره کارت سوخت ندارند و می توانند از دو راه نسبت به بازیابی رمز کارت خود اقدام کنند.

به گزارش راهبرد بانک، با توجه به نزدیک شدن به زمان پایان ثبت نام کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت های فاقد کارت سوخت، یکی از پرسش های متداول مالکان خودرو مربوط به فراموشی رمز کارتهاست.

بخش قابل توجهی از مالکان خودرو دارای کارت سوخت، به دلیل استفاده نکردن از آن در ماه ها و یا سال های اخیر، رمز کارت خود را فراموش کرده اند.

برخی از این افراد اقدام به ثبت نام دوباره کارت سوخت کرده اند در حالی که به راحتی می توانستند رمز کارت خود را بازیابی کنند.

برای بازیابی رمز کارت سوخت، دو روش در نظر گرفته شده است.

 

** بازیابی رمز کارت در نخستین سوخت گیری

روش اصلی اینکه پس از الزامی شدن استفاده از کارت سوخت، شماره رمز کارت ها، بازیابی عمومی می شود و همه مالکان خودرو می توانند اقدام به تعیین رمز کارت خود کنند.

زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی در این باره به ایرنا گفت: پس از آنکه زمان الزامی شدن استفاده از کارت سوخت مشخص شد، مالکان خودرو با نخستین سوخت گیری در پمپ بنزین ها مجاز به تغییر رمز کارت خود خواهند شد.

وی افزود: پس از الزامی شدن استفاده از کارت سوخت، زمانی که افراد برای نخستین بار برای سوخت گیری به پمپ بنزین مراجعه کرده و کارت خود را وارد دستگاه سوخت گیری می کنند، پیامی روی صفحه نمایش ظاهر می شود که به آنها اجازه می دهد رمز کارت سوخت خود را تعیین کنند.

اکنون ثبت نام کارت سوخت جریان دارد، قرار است پس از پایان ثبت نام خودروهای فاقد کارت سوخت، در اطلاعیه ای تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت سوخت مشخص شود که البته زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

بنابراین، آن دسته از مالکان خودرو که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اند باید تا آن زمان منتظر بمانند.

 

**بازیابی رمز کارت با مراجعه به دفاتر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی

روش دیگری نیز برای بازیابی سریعتر رمز کارت سوخت در نظر گرفته شده که به افراد عجول اختصاص دارد؛ این افراد برای تعریف مجدد رمز کارت سوخت می توانند به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: این افراد می توانند به ۳۷ مرکز و ناحیه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در سراسر کشور مراجعه کنند.

اسماعیلی اظهار داشت: این افراد باید مدارک لازم شامل کارت ملی، کارت سوخت، کارت خودرو، سند سبز خودرو و سایر مدارک را همراه خود داشته باشند.

در شهرستان های استان تهران ۱۱ مرکز و در شهر تهران و شهر ری، پنج مرکز برای بازیابی رمز کارت سوخت تعیین شده است.

پنج مرکز شرکت ملی پخش فراورده های نفتی که امکان مراجعه مالکان خودرو به آنها فراهم شده است برای مرکز تهران در میدان آرژانتین، شمال تهران در خیابان شهید عراقی (پاسداران)، جنوب تهران در میدان راه آهن و شهر ری و شرق تهران در نارمک (دردشت) قرار دارد.

مهلت ثبت نام کارت سوخت المثنی برای آن دسته از مالکان خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت که از مرحله نخست ثبت نام جا مانده اند تا شنبه اول دی ماه تمدید شده است.

مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت باید از طریق دفترهای پلیس +۱۰، سامانه اینترنتی، نرم افزار خدمات دولت همراه و وارد کردن کد دستوری #۴* در گوشی تلفن همراه، به طور رایگان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

منبع: ایرنا