شرکت‌های تولیدی بخش دولتی از طریق بورس واگذار شوند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در صورتی که امکان داشته باشد باید مجموعه‌های تولیدی دولتی از طریق بورس به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش راهبرد بانک، علی وقف چی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص لزوم و روش‌های اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت:در زمینه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری اموال دولتی بخش تولیدی به بخش خصوص اجحاف بزرگی صورت گرفته است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروجی اجحاف به مردم در زمینه واگذاری بخش‌های تولیدی دولتی به بخش خصوصی، انحصار بیشتر در جامعه است، تصریح کرد: اعتقاد داریم حداقل کاری که باید صورت بگیرد این است که مراحل قانونی واگذاری‌ها در قالب اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی رعایت شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صورتی که امکان داشته باشد باید مجموعه‌های تولیدی دولتی از طریق بورس به بخش خصوصی واگذار شود، ادامه داد: باید برای افراد سرمایه گذار و خریدار واحدهای تولیدی دولتی سقف تعیین و مشخص شود که هر فرد تا چه میزانی امکان سرمایه گذاری دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه اکثر واحدهای تولیدی دولتی به افرادی واگذار شده‌اند که تخصصی در آن زمینه ندارند، عنوان کرد: افرادی که سال‌ها در مجموعه‌های تولید فعالیت کرده‌اند در واگذاری‌ها به بخش خصوصی ذی‌نفع نیستند.

وقف‌چی در پایان، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا خصوصی سازی در مجوعه‌های اقتصادی و تولیدی دولتی با اولویت افراد شاغل در همان واحد صورت بگیرد و سقفی مشخص شود تا هر فرد بتواند به میزان مشخص از واحدها واگذار شده سهم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت