سمن‌ها در توسعه و پویایی انقلاب و جامعه سهیم باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: سازمان‌های مردم نهاد با مطالعه دقیق بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب می‌توانند در توسعه و پویایی هرچه بیشتر انقلاب اسلامی و جامعه ایران سهیم باشند.

به گزارش راهبرد بانک، بهرام ستاری دستنایی در جلسه با تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌های لرستان با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد (سمن)، نظام پنهان ارتقای سلامت جامعه هستند، افزود: این سازمان‌های داوطلب، مستقل از دولت بوده و در عین غیر انتفاعی بودن، در خدمت مردم هستند و به همین دلیل صدای مردم محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه سمن‌ها، نماد و واسط مشارکت مردم هستند و مشارکت مردم نیز یکی از بازوهای اصلی ارتقای سلامت، کاهش فقر و بی عدالتی در سلامت جوامع است، گفت: همچنین سازمان‌های مردم نهاد با مطالعه دقیق بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب می‌توانند در توسعه و پویایی هرچه بیشتر انقلاب اسلامی و جامعه سهیم باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: سمن‌ها باید در تمامی حوزه‌ها ورود و به حل مشکلات کمک کنند و این هماهنگی و همکاری باید متقابل باشد؛ چنانچه توان خود را روی یکدیگر بگذارید و در فعالیت‌ها مشارکت و همکاری کنید مطمئنا قدرتمندتر عمل خواهید کرد و این همکاری باعث هم افزایی بیشتر خواهد شد.

ستاری دستنایی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را واگذاری امور تصدی‌گری و اجتماعی و فرهنگی، بهداشت، منابع‌طبیعی و محیط زیست به تشکل‌های مردم نهاد برشمرد و با بیان اینکه تسری شمول آیین نامه سمن‌ها به سایر نهادها و موسسات با در نظر گرفتن تطبیق با آیین نامه ضروری است، خاطرنشان کرد: سمن‌ها باید خلاقیت و ابتکار در انجام امور داشته باشند.

وی گفت: تشکل‌های مردم نهاد منطبق با شرایط برنامه‌‎های دولت و سیاست‌های وزارت کشور فعالیت کنند و در مقابل جریان نفوذ کمک حال مسئولین باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است و باید تلاش سمن‌ها در راستای تحقق این شعار باشد و سیاسی عمل نکرده و با حاکمیت خود را هماهنگ کنند نه تفکرها، خاطرنشان کرد: اساسا فلسفه تشکیل سمن‌ها این است که باری از دوش دولت بردارند نه اینکه باری بر دوش دولت باشند.

ستاری دستنایی  بیان کرد: در لرستان ۵۱۰ سمن در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، محیط زیست و منابع‌طبیعی، بهداشت و درمان و … فعالیت دارند.

وی خطاب به دستگاه‌های اجرایی استان، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در چارچوب قوانین  با سازمان‌های مردم نهاد تعامل داشته و در واگذاری امور قابل برون سپاری همکاری کنند