زمان از سرگیری گفت‌وگوی وین از دیدگاه دیپلمات روس

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توییتری به زمان از سرگیری گفت‌وگوهای وین درباره برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد.

به گزارش راهبرد بانک،«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی در توییتر دیدار مشارکت کنندگان در گفت‌وگوهای وین را به زمانی موکول کرد که ایران و آمریکا اختلافات نهایی خود را حل کنند.

وی این پیام توییتری را در واکنش به پیام توییتری خبرنگاری منتشر کرد که به برچیده شدن چادر خبرنگاران در بیرون از هتل کوبورگ، محل برگزاری گفت‌وگوهای وین اشاره کرده بود.

اولیانوف در این پیام توییتری نوشت: «چادر رسانه‌ها در این مرحله حیانی نیست. اگر و زمانی که ایران و آمریکا اختلافات نهایی خود را از دور (امیدوارم به زودی) حل کنند، مشارکت کنندگان در گفت‌وگوی وین با یکدیگر دیدار خواهند کرد و به احتمال زیاد، این دیدار کوتاه و برای تصمیم گیری رسمی درباره احیای برجام خواهد بود».

اولیانوف چند روز پیش نیز در پیامی توییتری نوشته بود: «دور هشتم گفت‌وگوهای وین هنوز تکمیل نشده است. این گفت‌وگوها هنوز ادامه داشته اما در حالت وقفه (یا سکته) قرار گرفته است. من معتقدم زمانی که اختلافات نهایی میان ایران و آمریکا حل شد شرکت کنندگان کنونی برجام به وین باز خواهند گشت تا توافق را نهایی کنند».

همچنین «نبیل مسرالی» سخنگوی کمیسیون اروپا روز دوشنبه هفته پیش گفت که مذاکرات در وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک در حال انجام بوده و به مرحله پایانی نزدیک می‌شود.

وی که این سخنان را در جمع خبرنگاران مطرح می‌کرد، افزود: «مذاکرات در وین برای نهایی کردن توافق ادامه دارد و به مرحله نهایی حساسی رسیده است».